Két völgyhíd is lesz az új szakaszon.
Lettették az M6-os autópályának a befejező szakaszának az alapkövét – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A közlemény szerint már február óta dolgoznak a Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométeres szakaszon, a régészeti ásatások lassan befejeződnek.
A pályatest 26,6 méteres széles lesz, középen fizikai elválasztással és burkolt leállósávval.
A szakaszon három különszintű csomópont épül meg, az M6-M60 elválási, a Bóly-Keleti és a Villányi csomópont. Olyan környező települések fognak így becsatlakozni a gyorsforgalmi úthálózatba, mint például Villány, Nagynyárád, Ivándárda, Szajk, Bóly és Bezedek.
Épül még ezen kívül
- 16 műtárgy, köztük a Villány-Mohács MÁV vasútvonalon átvezető híd, a völgyhidak a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak felett,
- komplex pihenőhely Nagynyárádnál, ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.
A fejlesztés célja a közlemény szerint a Duna-menti és a mohácsi térség közlekedésének javítása mellett az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálása. Az M6 autópálya országhatárig vezető, nagyjából 20 kilométeres hiányzó szakaszának megépítésével teljeskörűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.
A kivitelezést a S-D 2020 M6 Konzorcium (Strabag és a Duna Aszfalt) végzi
nettó 88,6 milliárd forintért.
Az alapkövet Hargitai János, a térség KDNP-s országgyűlési képviselője, Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, Bencze László, Duna Aszfalt Zrt. területi igazgatója és Rácz Attila, a Strabag Építő Kft. ügyvezetője és műszaki direkció vezetője tette le.