A gyártás leépítése a tervek szerint több lépcsőben valósul meg. Az ITM közleményében azt írta, a Johnson munkavállalóinak ügyét "a tárca kiemelten kezeli".
Európai gyártókapacitásának átalakítása miatt bezárja az ózdi, csaknem 800 embert alkalmazó autóipari alkatrészgyárát a Johnson Electric. A gyártás leépítése a tervek szerint több lépcsőben valósulna meg, és 2022 áprilisában zárulna.
A vállalat közleményében kiemelte: tisztában vannak a bejelentés súlyával és az ózdi gyárban dolgozókra gyakorolt hatásával. Ezért szorosan együttműködnek a kormánnyal, a városvezetéssel, a munkaügyi hivatallal és a térség többi munkaadójával annak érdekében, hogy az érintett munkavállalók új munkahelyet találhassanak.
Az ózdi üzem bezárását azzal indokolták, hogy az elmúlt időszakban a piaci kereslet átalakult: a vevők az Ózdon előállított termékek helyett egyre inkább a vállalat automatizált gyáraiban előállított termékeit részesítik előnyben.
Ez a piaci keresletváltozás okozta azt, hogy az ózdi üzem működtetése gazdaságilag fenntarthatatlanná vált. A fennmaradó alkatrész- és részegység-gyártást a Johnson Electric más gyáraiba telepítik át – tették hozzá.
„Ahogy a tavalyi gyárbezárás után eredményesen segítettünk a borsodi város lakóin, úgy ezúttal is mindent megteszünk a helyi foglalkoztatás szinten tartása, a munkavállalók és családjaik érdekében” – közölte Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Johnson ózdi gyárbezárására reagálva. A tárcavezető hozzátette, „a kormány korábban már többször segített Ózdon, és most is késedelem nélkül megmozdul az ózdiak érdekében”. A miniszter emlékeztetett: az állam azért vásárolt 20 százalékos részesedést az Ózdi Acélműben, hogy 500 helyi család létbiztonságát, kenyérkeresetét garantálni tudja.
„A cél most is az, hogy a Johnson munkavállalói mielőbb új állást találjanak, ügyüket a tárca kiemelten kezeli, helyzetük megnyugtató rendezéséhez minden támogatást kész megadni. Az ITM gazdaságfejlesztésért és munkaerőpiacért felelős államtitkárai holnap egyeztetnek a teendőkről, lehetőségekről a térség országgyűlési képviselőjével Ózdon. A gyár értéktermelő képességének egyben tartása érdekében elsősorban olyan beruházót keresünk, aki a dolgozókkal együtt, egyben átvenné az üzemet. Ösztönözzük más cégek új telephelyeinek létesítését a városban, a munkavállalók át- és továbbképzését, és egyéb továbbfoglalkoztatási lehetőségek keresését, akár az utazási és képzési költségek átvállalásával” – ismertette a terveket Palkovics László.
A tervezett ózdi gyárbezárás nem érinti a Johnson Electric hatvani gyáregységét, amely továbbra is fontos szerepet tölt be a vállalat globális termelési láncán belül. A gyártás mellett Hatvanban található a Johnson Electric európai szolgáltató központja, ahol a mérnöki, pénzügyi informatikai, beszerzési és adózási feladatokat látják el. A vállalat a tervek szerint felajánlja majd ózdi alkalmazottai egy részének az áthelyezés lehetőségét Hatvanba.
A Johnson Electric Group elektromos motorokat, indítómotorokat és kapcsolódó elektromechanikai alkatrészeket gyárt. Termékeit számos iparágban használják, beleértve az autóipart, az intelligens mérőműszereket, orvosi eszközöket, üzleti berendezéseket, az otthoni automatizálást, a szellőztetést, a háztartási cikkeket, az elektromos szerszámokat, valamint a gyep- és kerti felszereléseket. A cégcsoport központja Hongkongban van, és világszerte 23 országban több mint 35 ezer embert foglalkoztat.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.