Még korai lenne megjósolni az idei forgalmat, de a magánlakások bérletét szervező világcég "jelentős" növekedést vár.
Harminc százalékkal csökkent az Airbnb forgalma tavaly a Covid–19-járvány miatt: 2020-ban csak 3,4 milliárd dollárt ért el. Az Airbnb vesztesége tavaly elérte a 4,6 milliárd dollárt.
Ez jobb eredmény, mint sok más turizmust szervező cégnél, mert az Airbnb kliensei hosszabb időt töltöttek a bérelt lakásokban. Az idei év elején is visszaesés tapasztalható az elzárások miatt, de jobb a helyzet, mint a tavalyi év utolsó három hónapjában, amikor a forgalom 22%-kal volt kisebb, mint az előző év hasonló időszakában, és így 859 millió dollárt ért el.
"Az utazási kedv visszatér, és ezért fókuszálunk a fellendülésre" – jelentette ki az Airbnb főnöke. Brian Chesky abban bízik, hogy az újra meginduló turistaforgalomban többen választják majd a lakásokat, mint a szállodákat, ha az emberek a családtagjaikkal akarnak találkozni. Az Airbnb főnöke szerint fellendül majd a hétvégi turizmus, és ez nekik kedvez majd.
"Rengeteg új megoldást látunk. Nem hisszük, hogy valaha is visszatérnének a 2019-es utazási szokások."
Mindezzel együtt az Airbnb vezérkara őszintén bevallja, hogy nem nagyon látszik még a 2021-es trend – ezért nem is adnak számszerű prognózist az idei eredményre.
Az Airbnb több mint 220 országban van jelen, és mindenütt azt tapasztalják, hogy a belföldi turizmus jelentősen megnőtt, de távolról sem olyan mértékben, hogy kompenzálni tudta volna az idegenforgalom kiesését.
Ilyen szempontból Európát sújtotta leginkább a válság, mert gyakran zártak le határokat. Az Egyesült Államok piaca jóval stabilabbnak mutatkozik. Az Airbnb legutóbbi felmérése szerint az USA-ban a megkérdezettek több mint fele úgy nyilatkozott, hogy már foglalt magának szálláshelyet vagy a közeli jövőben szándékozik megtenni azt.