Forintba átszámítva 17 ezer milliárdos volt az Alibaba forgalma a szinglik napja elé időzített akciókon és a nap első félórájában.
Az első félóra alatt meghaladta a tavalyi végeredményt az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál forgalma a szinglik napja alkalmából tartott kiárusításon – közölte a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna.
A szinglik napja november 11-e, amikor négy 1-esből áll a dátum, de idén minden eddiginél korábban, már november 1-jén elkezdődtek a felvezető akciók. E tíz nap alatt a bruttó áruforgalom értéke a elérte a 372,3 milliárd jüant, ami forintba átszámítva 17 ezer milliárd. A forgalom értéke már ezzel meghaladta a tavalyi, 268,4 milliárd jüanos végeredményt.
Kína második legnagyobb e-kereskedelmi platformja, a JD.com azt közölte: november 1-jén az áruforgalma 90 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos napjához képest, míg szerdán az első 10 percben a tranzakciós volumene elérte a 200 milliárd jüant.
A koronavírus-járvány idén hozzásegített az e-kereskedelmi akció sikeréhez, az év első felében alkalmazott óvintézkedések, valamint a társadalmi elkülönülés betartása ugyanis egyre inkább az internetes vásárlás felé hajtotta a kínai fogyasztókat.