Harminc magyar autóipari beszállító cég működését fenyegeti a válság, főleg az átlag alatti forgalmúak kerültek bajba.
Ugyan a magyar autóipar eddig ütésállónak tűnik, sok kis és közepes nagyságú cég került veszélybe a járműgyárak beszállítói közül – írja a Világgazdaság. Rózsa Tamás, a Top-Tier-Consultants stratégiai tanácsadó cég ügyvezető igazgatója azt mondta a lapnak:
a 250 legnagyobb magyar autóipari beszállítóból 141 kis vagy közepes nagyságú, közülük 30 működését fenyegeti a válság.
Ezek a cégek együttvéve nagyjából hétezer embert foglalkoztatnak. Főleg azoknak a vállalatoknak az eredménye lett most gyengébb, amelyeknek a forgalma 5 milliárd forint alatti – az iparági átlag 8 milliárdos.
A szakértő úgy látja, hogy a 2021-es eredmények lehetnek rosszabbak, európai szinten 15-19 százalékkal lesz az az év gyengébb 2019-nél, és csak 2022–2023-ban jöhet a visszarendeződés.