Az Opel vezére szerint az uniós környezetvédelmi célkitűzések teljesítése fontosabb feladat az autóeladások növelésénél.
Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója a Handelsblatt lapnak adott interjúban "elengedhetetlen követelménynek" nevezte az uniós szén-dioxid-kibocsátási normák elérését, az autóeladási célok teljesítésénél is fontosabb feladatként jelölve meg.
Az Opel 2017 nyarán került a francia PSA konszernhez. A márkát a piaci átlagnál súlyosabban érintette a koronavírus-válság, forgalma az idén több mint a felére csökkent, bár jórészt azért is, mert számos magas szén-dioxid-kibocsátású modellt töröltek a kínálatból. A PSA technológiájával azonban egyre több elektromos modell jelenik meg az Opel kínálatában is.
Lohscheller a nem eléggé nyereséges modellek feladásával indokolta a lapnak adott interjúban az értékesítési volumen visszaesését. "Kevesebb autót értékesítünk ugyan, de vevőink most többet fizetnek megvásárolt Opeljeikért. Az értékesítési átlagár megemelkedett" – mondta. Az Opel nehéz helyzetben van ugyan, de a nyereségessége javul. "Kisebb eladási szám mellett jobb eredményt tudunk felmutatni" – tette hozzá.
CO2-kvóta: hatalmas büntetésekre számíthatnak az autógyártók
Előfordulhat, hogy egy cégnek több bírságot kell majd fizetnie, mint egy teljes éves nyeresége.
A vezérigazgató megerősítette a lapnak az Opel létszámcsökkentési tervét. Eszerint a jövő év végéig 2100 alkalmazottjától válik meg a vállalat önkéntes felmondáson alapuló program keretében. Megjegyezte azonban, hogy amennyiben önkéntes alapon nem sikerül a leépítési tervet teljesíteni, akkor a 2025-ig felmondási védelem alá helyezett dolgozókról kötött megállapodás "felülvizsgálatára és újratárgyalására kényszerülhetnek".
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.