A BKK igazgatósági elnöke a főváros és a BKK előző vezetéseire mutogatva azt állítja, hogy előnytelen feltételekkel férnek csak hozzá a jegyautomatákat kezelő szoftverhez, ráadásul egy korábbi szerződésmódosítás miatt a cégnek fizetnie kellett azért, hogy a reptéri járatok jegyét töröljék az automata kínálatából.
A BKK, mint ezt nyilvánosan elismerte, hibázott, amikor nem szüntette meg a jegyvásárlás lehetőségét a jelenleg nem működő reptéri buszjáratra. Ezen nincs mit szépíteni. A hibáért felelős vezető, éppen emiatt, már nem is dolgozik a társaságnál
– derült ki a BKK Igazgatóságának elnökének, Draskovics Tibornak Vitézy Dávidhoz írt nyílt leveléből.
A Közlekedő Tömeg hívta fel rá a figyelmet 12 napja, hogy a már nem létező buszjáratra 14 millió forintért vásároltak jegyet az utasok.
A BKK szombaton arról számolt be közleményben, hogy a felesleges vásárlások megelőzése miatt lépéseket eszközölt a vállalat, a Mobiljegy applikációból azonnal törölte a repülőtéri és a hajós terméket, és a szolgáltató segítségével módosította az automaták szoftverét, így már nem érhető el a gépekben sem ez a két jegy.
A BKK azt is jelezte, hogy felvette a kapcsolatot az automatákat üzemeltető T-Systemsszel, ugyanis a vállalat a jelenleg működő jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem rendelkezik megfelelő szintű, közvetlen hozzáféréssel az automatákat irányító rendszerhez.
A szolgáltató a hét évvel ezelőtt kötött egyezmény alapján 1,4 millió forintos árajánlatot adott a gombok kiiktatására, így a repülőtéri és a hajójegy vásárlására szolgáló funkciók deaktiválásáért 2,8 millió forintot fizet a BKK, a gombok visszaállítása várhatóan hasonló költséget emészthet fel, közölte a vállalat.
Vitézy Dávid viszont vasárnap a Facebook-bejegyzésében azt írta, hogy díjfizetés nélkül, 15 napos átfutási idővel joguk lett volna a 100E autóbusz leállítása után – vagy éppen előzetesen – a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából. Draskovics azonban a hétfői levelében azt állítja, hogy 2019 februárjában módosították a szerződést, és annak alapján „quality and release management” címén a BKK-nak fizetnie kell még az egyébként ingyenes szolgáltatásokhoz kapcsolódóan is.
A BKK igazgatóságának elnöke szerint a 2013-14-ben megkötött szerződések előnytelenek a BKK számára.
A budapesti közösségi közlekedés meghatározó rendszereinek informatikai háttere ugyanis nincs a BKK közvetlen ellenőrzése és irányítása alatt.
Draskovics szerint azonnali intézkedés, „egy gombnyomás” helyett levelezésre és 15 napos várakozásra kényszerül még egy olyan egyszerűnek tűnő ügyben is, mint egy jegyfajta értékesítésének felfüggesztése.