Vállalkozás Lengyel Miklós 2020. április. 24. 15:09

Tízmilliárd eurós állami támogatást kaphat a Lufthansa

A jövő héten dönthetnek a német légitársaság jövőjéről Berlinben – értesült a Reuters, mely szerint a Lufthansa a csőd szélén áll. Az Alitaliát is az állam mentheti meg.

"A Lufthansa abból indul ki, hogy nem új hitelből akarjuk fedezni a kiadásainkat. Optimisták vagyunk abban a tekintetben, hogy kérésünk meghallgatásra talál" – írják közleményükben, amely szerint nemcsak Németországtól várnak pénzt, hanem számítanak az osztrák, a belga és a svájci államra is, ahol jelentős kirendeltségeik vannak – olvasható a Reutersban.

Egymillió eurós veszteség óránként

a Lufthansa főnöke korábban így összegezte a légitársaság helyzetét. Carsten Spohr elmondta, hogy a Lufthansa 763 gépéből 700 a földön várakozik, és senki sem tudja, ez mikor változhat.

A számok magukért beszélnek: az első negyedévben 1,2 milliárd eurós veszteséget produkáltak, miközben tavaly „csak” 336 millió euró volt a mínusz. A fapados leányvállalat, a Germanwings is leállt, egyedül az áruszállítás növekedett, mert a határok lezárása miatt a légiszállítás felértékelődött.

Államosítják az Alitaliát

Az olasz légitársaság, amely 2017 óta keres vevőt, 87,5 százalékkal kisebb üzleti forgalmat produkált, mint tavaly. Minthogy vásárló jelentkezésére a jelen körülmények között aligha lehet számítani, ezért az olasz kormány jelezte, hogy megveszik az Alitaliát júniusban.

Az olasz sajtóban elterjedt a hír, hogy csak 30 géppel egy kis légitársaság marad majd, de Rómában ezt cáfolták mondván legkevesebb 90 gép lesz az új Alitalia légi flottájában.

A nemzetközi légiipari szövetség, az IATA becslése szerint a légiforgalmi társaságok idei vesztesége meghaladhatja a 314 milliárd dollárt.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.