Környezetvédelmi szempontok miatt betiltatnák az első osztályt a rövidtávú utakon.
Tovább folytatódik a hagyományos és a fapados légitársaságok harca. Ezúttal a Wizz Air lendült ellentámadásba és felszólította vetélytársait, hogy „az ötórásnál rövidebb repülőutakon fejezzék be az üres székek reptetését az első osztályon”.
A magyar hátterű légitársaság szerint a business class szolgáltatást minden rövidtávú repülőútról ki kellene tiltani. Az ezen utazóknak ugyanis kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyoma, mint azoknak, akik turistaosztályon utaznak, így ezzel a gyakorlattal egy archaikus és pazarló modellt tart életben az iparág. Ahogy fogalmaztak:
"A régimódi utazás kora lejárt, akárcsak az első osztályé”.
A vita alapját a Lufthansa vezérigazgatójának nyári nyilatkozata adta. Akkor Carsten Spohr arról beszélt, hogy főleg a fapadosok felelősek az iparág környezetszennyező működésére vonatkozó kritikákért. A Lufthansa-vezér szerint a fapadosok veszteséget termelő járatokat tartanak fent feleslegesen, tovább növelve az iparág károsanyag-kibocsátását. Ezért is támadják a repülést a klímaaktivisták.
Váradi József, a Wizz Air alapító-vezérigazgatója később a Bloomberg hírügynökségnek nyilatkozva „teljes baromságnak" nevezte az állításokat.
Mostani közleményében a fapados légitársaság azt írta, hogy jelenleg a Wizz Air egy utasra vetített szén-dioxid kibocsátása a legalacsonyabb az összes versenytársa közül, ami 57,1 g/utas/km értéket jelent a 2019 november adatok szerint.
„A teljes iparágnak agresszívabban kell követelnie, hogy tiltsák ki az első osztályokat a rövidtávú légiközlekedésből. Egyben arra kérjük az utasokat is, hogy alaposan tájékozódjanak, mielőtt lefoglalják a repülőjegyüket” – nyilatkozta Váradi.
A Wizz Air profitja egyébként durván megnőtt az idén, meg is növelték a pénzügyi év végén várható profit-előrejelzésük alsó határát. A cég korábban 320 és 350 millió euró közötti sávba várta az éves adózott eredményt, az alsó határt most 335 millió euróra módosították.