Váradi József szerint a hagyományos légitársaságok felelősek a környezetszennyezésért, a nyugat-európaiak pedig arrogánsak a kérdésben.
"Teljes baromságnak" nevezte a Lufthansa-vezér állításait a fapados légitársaságokról Váradi József, a Wizz Air alapító-vezérigazgatója a Bloomberg hírügynökségnek nyilatkozva. A cégvezető azon háborodott fel, hogy Carsten Spohr egy interjúban azt mondta, főleg a fapadosok felelősek az iparág környezetszennyező működésére vonatkozó kritikákért.
A vita alapját a Lufthansa vezérigazgatójának nyári nyilatkozata adta. Akkor Spohr arról beszélt, hogy a fapadosok veszteséget termelő járatokat tartanak fent feleslegesen, tovább növelve az iparág károsanyag-kibocsátását. Ezért is támadják a repülést a klímaaktivisták.
Váradi szerint ebből semmi sem igaz, szerinte a problémáért pont a hagyományos légitársaságok okolhatók, amelyek a business class utasaikra építik az üzleti modelljüket, ami növeli az ökológiai lábnyomukat. Arról nem is beszélve, hogy az általuk üzemeltetett repülőgépek régebbi típusok, többet fogyasztanak, és a helykihasználásuk sem hatékony.
"Az üzleti modelljük két kulcseleme, hogy minél több utas utazzon business classon, és hogy sok legyen az átszállás: mindkettő alacsony hatékonyságú és környezetszennyező" – mondta Váradi a hagyományos légitársaságokról.
Váradi szerint a Wizz Air járatain egy utasra átlagosan nagyjából 50 gramm szén-dioxid-kibocsátás esik kilométerenként, míg a hagyományos járatoknál 90. Úgy látja, a légiközlekedés ellen irányuló kritikák – pont amikor a fejlődő országokban kezdik felfedezni a nyaralás örömeit – Nyugat-Európa arroganciájára mutatnak rá.
Nyugaton körülbelül ötször olyan gyakran repülnek, mint a kelet-európaiak"
– emelte ki.
A Wizz Air profitja egyébként durván megnőtt az idén, meg is növelték a pénzügyi év végén várható profit-előrejelzésük alsó határát. A cég korábban 320 és 350 millió euró közötti sávba várta az éves adózott eredményt, az alsó határt most 335 millió euróra módosították.