5-ös skálán már 3,83-ra értékelik az utasok a budapesti repülőteret.
Jelentősen javult a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megítélése az utasok körében a nyári időszakban végzett felmérés szerint – közölte a Budapest Airport. A világszerte több mint 700 repülőtéren egységes módszertannal végzett kutatás eredménye szerint az előző év azonos időszakához képest jelentős mértékben,
5-ös skálán 3,66 pontról 3,83 pontra emelkedett a budapesti repülőtér utaselégedettségi mutatója.
Fontos kiemelni, hogy itt a repülőtér szolgáltatásairól kérdeztek, vagyis a késéseket, más városba átirányításokat, vagy bármi, a légitársaságokkal szembeni panaszt nem ebben a felmérésben tekintették át. A megkérdezett utasok 37 különböző szempont alapján értékelik az őket leginkább érintő szolgáltatásokat, az általános repülőtéri légkörtől kezdve a tisztaságon át, a kötelező ellenőrzések gördülékenységéig.
Az utasok visszajelzése alapján a Budapest Airport közelmúltban elvégzett fejlesztései láthatóan javítottak a szolgáltatások minőségén. A rekord nyári forgalom mellett is rövidült az utasfelvételnél a várakozási idő, és jelentős mértékű fejlődést tapasztaltak az utasok a biztonsági ellenőrzéssel töltött idő esetében – írta a Budapest Airport.
A repülőtér idén elindította a korai utasfelvételt és az önkiszolgáló poggyászfeladást is. A biztonsági ellenőrzésnél jelentős kapacitásbővítés zajlott le, és egy sor, az utasok számára látható és nem látható fejlesztéssel sikerült gyorsítani az ellenőrzés folyamatát, így a várakozási idő még csúcsidőben is átlagosan 10 perc alatt marad. Szintén kevesebb időt töltenek az utasok az útlevél-ellenőrzésnél, a mosdók és a terminál tisztaságát pedig kiugróan jobbra értékelték, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Az utasok továbbra is a parkolási lehetőségeket tartják a leginkább fejlesztendő területnek – olvasható a közleményben.