Vállalkozás hvg.hu 2019. április. 16. 08:52

Lázár János teljhatalmat kapott a déli vasútvonal építésénél

A déli vasút fejlesztését felügyelheti a volt kancelláriaminiszter, ezt Orbán Viktor jelentette be Szabadkán.

dohányzás, a tramtrain és a mezőhegyesi Ménesbirtok után Lázár János megkapta feladatnak a déli vasútvonal fejlesztésének felügyeletét is. Ahogy Orbán Viktor fogalmazott, a képviselő teljhatalmat kapott "a magyar–szerb vasúti közlekedés egészének újjáteremtésére" – számolt be a delmagyar.hu.

A Szabadka–Szeged és a Szabadka–Baja közötti vasútvonal hiányzó szakaszainak megépítéséről, illetve a meglévő részek modernizációjáról is megállapodott a szerb és a magyar kormány a tegnapi együttes ülésén Szabadkán. Ana Brnabić szerb és Orbán Viktor magyar kormányfő sajtótájékoztatóján elhangzott: a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal korszerűsítése után a két főváros közötti menetidő 7-8 órányiról 2-3 órára rövidül. Lázár János a lapnak egy interjúban azt ígérte: akár már 2022-re elkészülhet a Szeged és Szabadka közötti vasútvonal, a menetidő a két város között 30 percre rövidülhet.

A tervek szerint Pécstől Debrecenig, Szabadkát, Szegedet és Hódmezővásárhelyet is érintve összesen 500 kilométernyi vasút épülne meg 10 év alatt 800 milliárd forint értékben.

Orbán Viktor már vasárnap Szerbiába utazott, ekkor Aleksandar Vučić elnökkel találkozott, a munkavacsorán az országok külügyminiszterei is ott voltak. Hétfőn a szerb és magyar kormány közös ülését tartották Szabadkán.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.