Visszavonta a Balaton funkcionális térségének komplex közlekedésfejlesztési koncepciójára kiírt nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
Áprilisban tette közzé a Közbeszerzési Értesítőben a Balaton funkcionális térségének komplex közlekedésfejlesztési koncepciója elkészítéséről szóló nyílt közbeszerzést a NIF, de tegnap visszavonta azt – szúrta ki a Napi.hu. Az indoklás a közbeszerzési törvénynek arra a passzusára hivatkozik, amely szerint az ajánlattételi idő lejárta előtt a felhívás visszavonható. Az eredeti felhívásban viszont az ajánlatok benyújtási határideje május 16. 11 óra volt, vagyis régen túl vagyunk rajta.
Az eredeti felhívás szerint jelentős fejlesztések zajlottak volna: a vasútiak között szerepel a Szabadbattyán–Tapolca–Keszthely-vonal szűk keresztmetszetének kiváltása, a vonal villamosítása és a központi forgalomirányítás kiépítése. Az első ütembe a Szabadbattyán–Balatonfüred közötti szakasz tartozik, a déli parton Lepsénytől Balatonszentgyörgyig a korszerűsítés nagyrészt elkészült, itt a kiegészítő munkákra kellett volna koncentrálni. Javítani kellene a Fonyód–Kaposvár-vasútvonal állapotán, és a listán szerepel a balatoni vasútállomások korszerűsítése is, valamint a MÁV START 9 motorvonatot vásárolna.
A közúti fejlesztések között szerepelt a Zalaegerszeget Keszthelyen át az M7-es autópályával összekötő R76-os jelű gyorsút megépítése. A kerékpáros fejlesztések része lenne a balatoni bringakör bezárása, a Budapest–Balaton-kerékpárút megépítése, és egy kerékpáros kölcsönzőrendszer létrehozása. A légi közlekedés kapcsán feladat a Hévíz-Balaton Airport légijárat forgalmának növelése és a kapcsolódó Sármellék-Zalavári iparterületek fejlesztése volna. A vízi közlekedés fejlesztésébe tartozik a Badacsony–Fonyód-kompjárat megvalósítása, valamint a BAHART Zrt. kikötőfejlesztései.
A munkát az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP) akarta finanszírozni a NIF.