Baloghék a reptéren szembesültek azzal, hogy túlfoglalás történt. Egy hónappal ezelőtt fizettek be egy izraeli útra, amire végül nem tudtak elmenni. Most perelnek és milliós kártérítést akarnak.
Nem sokkal azután, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 25 millió forintos bírság megfizetésére kötelezték a Wizz Air diszkont légitársaságot, újabb utasokat érintő botrány történt: az ATV-nek számolt be egy magyar házaspár arról, hogy túlfoglalás miatt nem jutottak fel az izraeli Tel-Avivbe tartó járatra.
A csatorna szerint a szervezett utazásra készülő házaspár egy hónappal korábban, utazási irodán keresztül vásárolta meg jegyét. Egy 29 fős csoporttal indultak volna Debrecenből, hogy részt vegyenek a sátorok ünnepén, ám becsekkoláskor azt mondták feleségének és egy másik női utasnak, hogy több jegyet adtak el a kelleténél, ami miatt többen is vannak a gépen, ők pedig nem férnek fel. Hogy a csoporthoz tartozó család ne szakadjon szét, a férj felajánlotta jegyét a pórul járt hölgynek, ő és felesége pedig itthon maradtak.
Az utat szervező iroda részéről azt mondták, a foglalás szabályos volt, és hogy a túlfoglalás bevett gyakorlat. A Wizz Air azonban, tette hozzá Darai-Nagy Judith, a Smart Travel ügyvezető igazgatója, teljesen jogtalanul és szabályellenesen járt el, mert csak úgy kiemelt valakit a tömegből, amit nem lett volna szabad.
Ha ugyanis túlfoglalás miatt nem fér fel valaki, előbb önkénteseket kell keresni, akik hajlandók lemondani vagy elhalasztani az utat valamilyen kompenzáció vagy kedvezmény fejében. Ha nem jelentkezik senki, akkor van joga légitársaságnak megtagadni egy utas fuvarozását, de ekkor is kötelesek kártérítést fizetni, állni a felmerülő költségeket és adott esetben szállásról gondoskodni – tette hozzá.
A két pórul járt magyar ügyvédet fogadott, és perelik a Wizz Airt, milliós kártérítést szeretnének, mert nem csak az útról, a befizetett programokról is lemaradtak. Salamon András ügyvéd szerint ráadásul az utasok személyiségi jogai is sérültek.