Vállalkozás hvg.hu 2017. december. 07. 17:53

Év közben hűtlenkednek, de karácsonyra visszatérnek a kisvállalkozók a Facebookhoz

Egyre kevesebbet kommunikálnak a kis cégek Facebookon, de még mindig ezt tartják a legfontosabb hirdetési felületnek karácsony előtt.

Nem a meglévő vevőkkel való kapcsolattartás a legfontosabb a kis cégek facebookos kommunikációjában, hanem az új ügyfelek megszerzése – derült ki az RG Stúdió felméréséből. A már meglévő vevőkkel folytatott kommunikációt csak a harmadik legfontosabb célnak jelölték meg, a második helyre a márkaépítést tették. Fontos változás, hogy a marketingkeret csökkentése már szinte senkinek nem merül fel szempontként.

A cégek egyre kevesebbet kommunikálnak a Facebookon. Drasztikusan csökkent azoknak a száma, akik naponta többször postolnak, a napi egyszeri és a heti 3-4 alkalommal történő kommunikáció pedig erőteljesen nőtt.

A kiábrándultságra utal, hogy egyre többen, egyre több problémát jelöltek meg arra a kérdésre, hogy mit nem szeretnek a közösségi hálózatban. Még mindig az a legnagyobb fájdalma a kkv-knak, hogy nem jelennek meg a bejegyzéseik az összes rajongójuknak, de nagy ugrással a második helyen termett a rajongógyűjtés nehézsége. Közel ekkorát ugrott az egyre nagyobb hirdetési igény és azt is sokkal többen gondolják a válaszadó cégek képviselői közül, hogy a Facebook kezd veszíteni a varázsából.

A cégek mintha kezdenének elbizonytalanodni azzal kapcsolatban, hogy megéri-e facebookozniuk. Közel 70 százalékuk még most is azt mondja, hogy megéri, de az arány csökkent, miközben nőtt azok száma is, akik azt a választ adták, hogy nem tudták eldönteni. Karácsonyra azonban a legtöbb cég a Facebookot tartja a legfontosabb hirdetési felületnek. A válaszadók 77,3 százaléka mondta azt, hogy legalább annyit fog költeni a legnagyobb közösségi platformon, mint tavaly, miközben ugyanez az arány az AdWords keresőben 49,5 százalékos.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Címkék
Itthon Bábel Vilmos 2025. január. 10. 13:00

Fidesz–Mi Hazánk-meccs lett a tolnai időköziből – riport a körzetből, ahol a Tisza nem indított jelöltet

A Mi Hazánk futhat be második helyre a Fidesz jelöltje mögött az időközi választáson Tolna megyében, amelyet Potápi Árpád halála miatt tartanak a hétvégén. A baráti polgármesterektől állítólag 60 százalékos Fidesz-győzelmet várnak el, a dombóvári Tisza-szimpatizánsok pedig rájöttek, hogyan lehet annak ellenére izgalmas a vasárnapi választás, hogy a Tisza nem indított jelöltet. Riport Tolnából.