A BMW valamikor 2025 végén mutatja be az első olyan autóját, egy városi terepjárót, ami a Neue Klasse platformra épül, és aminek utastere teljesen eltér az eddigi bajor autók utasterétől.
Nemcsak a klasszikus értelemben vett technológiai cégek, az autógyártók is jelen vannak a Las Vegas-i CES 2025 kiállításon. Ott van például a BMW is, ami egy új iDrive operációs rendszert mutatott be. Ennek központi eleme egy olyan head-up-display (HUD), ami a sofőr látóteréhez legközelebb eső területen, a szélvédő alján jeleníti meg a legfontosabb információkat, és a két oszlop között húzódik meg.
Az új autóbelsőhöz egy új kormánykereket is tervezett a német autógyártó. Ezen ugyan érintőképernyős megoldással helyezték el a vezérlőket a mérnökök, ám azok megnyomása haptikus visszajelzést ad. További érdekesség, hogy a kiterjesztett valóság segítségével a szélvédő alján, de a kijelző felett különböző, a vezetéssel kapcsolatos információkat láthat majd a sofőr. Amit viszont mindezek miatt felesleges keresni a kocsiban, az a hagyományos műszerfal.
Az új rendszer a német gyártó szerint egy új, egyelőre meg nem nevezett X-osztályú SUV-ben debütál majd, amit a vállalata Neue Klasse platformra épít majd fel. Az autó várható megjelenése 2025 vége.
A vállalat ezzel azon autógyártók névsorát bővíti, amelyek követik a Tesla által elsőként elhozott minimalista autóbelsőt. Frank Weber, a cég technológiai vezetője a The Verge-nek úgy nyilatkozott, a vezetés nem különösebben tart attól, hogy emiatt elpártolnak majd a német gyártótól a BMW vásárolói, ugyanakkor tény, hogy a cég igazgatótanácsában voltak olyanok, akik kevésbé lelkesedtek az új kialakításért.
Az újfajta kijelzőn láthatják majd a sofőrök a sebességet, az adaptív vezetéstámogató rendszerek információit, a féklámpák visszajelző fényét, a navigációval kapcsolatos információkat, valamint az akkumulátor töltöttségi szintjét is. A cég szerint az információk a sofőr és az utas számára is jól láthatók lesznek.
Bár az adatok megjelenítésére a szélvédőt használja a rendszer, a vállalat állítja, nem fog többe kerülni a csere, mint a hagyományos autókban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.