Az easyJet francia járatain dolgozó pilóták nyílt levelet intéztek a lutoni központú, de egész Európában működő brit fapados légitársaság alapítójához és jelenlegi fő részvényeséhez. A pilóták szerint „kizsigerelik” őket, és ez a biztonság rovására mehet.
Különösen érvényes a személyzet túlhajszolása a mostani nyári időszakra. Arnaud Wiplier, a francia utasszállító pilótákat tömörítő nemzeti szakszervezet easyJet szekciójának elnöke elmondta a Le Figarónak: ha egy nap hat járatot kell teljesítenie egy gépnek, ugyanazzal a személyzettel, a hatodik repülés óriási késéssel realizálódhat csak vagy törölni kell. Az irreálisan zsúfolt menetrend miatt tavaly 3000 járatot kellett törölni. Persze az easyJet főnökségét elsősorban a profit érdekli. 2016-ban 75 millió utasuk volt, ezzel ők a második legnagyobb európai fapados társaság, a 117 millió utast szállító Ryanair mögött.
Az easyJet vezérkara a sajtó érdeklődésére visszautasította a francia pilóták minden felvetését. A légitársaság nyilatkozata szerint a biztonságot semmi nem veszélyezteti, még a feszített menetrend sem, amely az egyre több utas érdekeit szolgálja. Csakhogy, emlékeztetett Arnauld Wiplier, már ezen a nyáron is egyre több botrány és balhé volt a francia reptereken az easyJet-járatok késése vagy törlése miatt. Az egész világsajtót bejárta a felvétel, amelyen egy nizzai reptéri alkalmazott egy, a kezében a kisgyermekét tartó, a késés miatt reklamáló utast ütött le. Az ominózus késő járat, micsoda véletlen, az easyJeté volt.
A francia pilóta szakszervezet elnöke még azt is kiemeli, hogy a munkaidő túllépése miatt felálló pilótákat az easyJet vezérkara később, mondvacsinált ürüggyel fegyelmi eljárás alá vonja, vagyis zsarolja. A francia szakszervezet egyelőre csak egy nyílt levelet küldött a cég vezérkarának, amely még nem sztrájkfenyegetés. Az 1995-ben alapított, brit gyökerű easyJet egyébként már megkezdte a menekülést a Brexit következményei elől, és várhatóan Bécsbe helyezi át központját. Vagyis egy uniós tagállamba. Innentől viszont még szigorúbban kellene alkalmazkodni az európai repülési normákhoz, amelyek a biztonságot próbálják garantálni a profitorientált fapados filozófia ellenében.