Vállalkozás MTI 2017. július. 03. 08:47

Ankarai nagykövet azt állítja, hogy sikerült szállást találni a hoppon maradt magyaroknak

180 emberből áll az a magyar turistacsoport, amely bajba került a Green Holidays csődje miatt. Az ankarai nagykövet szerint két színvonalas szálláson sikerült őket elhelyezni.

Sikerült mindenkinek szállást találni azok közül, akik a Green Holidays utazási iroda csődje miatt szállás nélkül maradtak a törökországi Antalyában – ezt állította Kiss Gábor ankarai magyar nagykövet az M1-en hétfő reggel.

A hoppon maradt magyar utasokkal a hvg.hu is beszélt, némelyikük éppen indulna nyaralni, mások a vakáció helyszínén szembesültek vele, hogy kikapcsolódás helyett bizonytalanság vár rájuk. Erről bővebben az alábbi cikkben olvashat:

Rémálom Antalyában - ma hajnalban is a káosz közepén várakoztak a Green Holidays utasai

Már Törökországba kiutazott, de totális bizonytalanságban lévő, illetve mai indulásra készülő károsultak mesélték el a hvg.hu-nak, miként verték át őket. A "hirtelen" csődbe ment cég még pénteken is Black Friday akciókat hirdetett. Bejött.

A nagykövet a tévében azt mondta, a mintegy 180 emberből álló magyar csoportot két megbízható, színvonalas helyen sikerült elhelyezni. Vannak, akik ma reggel már elhagyták a szállodát és útban vannak a repülőtérre, hogy hazamenjenek – mondta.

Kiss Gábor mindenkinek azt ajánlja, hogy vegyék fel a kapcsolatot az Uniqa biztosítóval, akiknek pedig utasbiztosításuk is van, azok is kezdjék el az ügyintézést.

Az ankarai nagykövetség négy munkatársa - köztük három konzul – már vasárnap este a helyszínre ment, hogy segítsen a magyaroknak.

A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el.

A Green Holidays vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja. A szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. A kárenyhítés módjáról a biztosító dönt. A társaság kötelezettségeinek teljesítéséhez szükséges intézkedésekről – a vagyoni biztosíték terhére – a kormányhivatal intézkedik a biztosítóval együttműködve. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik, amelyet az info@uniqa.hu címen jelenthetnek be.