Személyre szabott biztosítást szeretne, és azt is tudja, hogyan lehetne megvalósítani. Az ilyen ötleteket várja az NN Biztosító új kezdeményezése.
Saját autója nincs, de elkéri egy barátjától egy hétre az övét. Szeretné bebiztosítani magát, ám erre ma még nincs lehetősége. Legalábbis nálunk, Hollandiában ugyanis már megvalósult egy olyan rendszer, amely épp ezt a szolgáltatást biztosítja.
Ehhez hasonló, a biztosítási szektorban hasznosítható ötleteket vár startupoktól, de általában bárkitől az NN Biztosító, amely február 28-án indította el a SparkLab nevű innovációs kezdeményezését. A SparkLab csapat tagjai azokat az ötleteket és cégeket keresik, amelyek segítségével a biztosító jobbá tudja ügyfelei életminőségét – mondta el Sztanó Imre, az NN Biztosító Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A SparkLab az NN anyacégének a kezdeményezése, és Hollandián kívül Magyarország az első hely, ahol beindul – hangzott el egy budapesti háttérbeszélgetésen. Hollandiában már nem csak az ötletelésnél tartanak, több kezdeményezés meg is valósult. Ilyen az említett, Gappie néven futó gépjármű-biztosítás. A Dutch Cyber Collective közösségi kezdeményezés pedig a helyi kis- és közepes vállalkozások kiberbűnözés elleni védelmében kínál segítséget.
Hogy Magyarországon is lesznek-e hasonló kezdeményezések, az a jövő zenéje. Sztanó Imre és a SparkLab vezetője, Südi István évente néhány ötletre számít, ennyit még kezelni is tud a biztosító – akár a startup inkubátorokhoz hasonló szolgáltatásokkal, akár tőkeinjekcióval.
A háttérbeszélgetésen Sztanó Imre beszélt az NN Biztosítóról is. Az életbiztosítások terén 1997 óta piacvezető társaság tavalyi éve a digitális szolgáltatások fejlesztéséről szólt. Szeptemberben vezették be az elektronikus aláírást, amely papírmentes és a korábbinál gyorsabb szerződéskötést tesz lehetővé. A más szolgáltatásoknál már bevett forma a hazai biztosítási piacon még egyedülállónak számít. Elindult a CRM-rendszer is, ami profibb ügyfélkiszolgálást tesz lehetővé. Megújult az ügyfélportál, és elindították az online értékesítést is. Az idei év nagy feladata a háttérfolyamatok automatizálásának a fejlesztése – tette hozzá a szakember.
Az első kilenc hónap eredményei alapján 2016-ban az előző évihez képest kismértékű emelkedést vár a cég. Az új értékesítéseken belül a kockázati biztosítások növekvő népszerűségét látják, ezen a téren és általában is további növekedést vár 2017-re Sztanó Imre.