Egyre több szálloda és étterem igyekszik a házi kedvencen keresztül megfogni a fogyasztókat, a kutyabarátság pedig már rég túlszárnyalta a sarokban elhelyezett kutyafekhely és vizestálka szintjét. Kutyaügyességi pályák épülnek, kútból feltörő ásványvízben fürödhetnek, és saját zuhanyozóban tisztálkodhatnak a családtagként kezelt ebek. Sőt, megjelentek a ráépülő vállalkozások is, amelyek a kutyákat is vendégül látó helyeket minősítik.
Kenőmájas fagyi, kutyasvédasztal, ásványvizes fürdő – csak néhány példa, miként próbálják a vendéglátóhelyek magukhoz édesgetni a gazdikat a kedvencek kényeztetésével. A Hotel Sopron a napokban új pozíciót is alkotott: a PetRelation Managert. Az osztrákokkal közös vasútvállalat, a GYSEV tulajdonában lévő szálloda a gesztussal az egyediséget kereste, és úgy tűnik a kutyabarátságban meg is találták ezt a megkülönböztető jegyet.
A szállodákat üzemeltető magyar lánc, az Accent szegedi hoteljében már száz kutya-vendégéjszakát regisztráltak. A cég marketingigazgatója szerint az ebek nem különösebben problémásak, esetenként a kisgyermekes családok zsírkrétás freskói után komolyabb felújításra szorul a szoba. Ráadásul a kutyások online értékeléseikben csak jót írnak a szállodáról.
Az esztergomi Grante Hotelben például agility-, vagyis a játszótéri mászókákhoz hasonló kutyaügyességi pályát építettek. Van egy jó nagy tavuk, kifejezetten az ebeknek, amelyek a fúrt kútból feltörő ásványvízben fürödhetnek, és saját zuhanyozó alatt tisztálkodhatnak. „Mondhatnám, hogy ez tudatos fejlesztés volt – meséli az igazgató, Aknai Péter –, de nem így történt, az egyik vendég hívta fel a figyelmet, hogy ideális környezet ez a kutyásoknak.” Az aktív marketing csak ezután következett.
A „kutyabarátságnak” szakértői is vannak: az utóbbi években két kisvállalkozás is indult, amely a kutyák vendéglátóhelyeinek minősítésével foglalkozik. A kutyabarat.hu tulajdonosa, Sziládi-Kovács Tibor „civilben” reklámszakember, így könnyen felismerte, hogy a kutyások olyanok, mint a kismamák: könnyen megszólíthatók, érzékenyebbek, hűségesebbek. A másik minősítő a kutyabarathelyek.hu, amely az évente néhány ezer forintos védjegyhasználati díjért teljes körű megoldást is nyújt, vagyis kitalálja és beszerzi a szállodások helyett, amire a négylábúak fogadásához szükségük lehet.
Szabó Yvette cikkét teljes terjedelmében az e heti HVG-ben olvashatja.