Vállalkozás hvg.hu 2016. november. 17. 14:04

A gazdag magyarok is a leárazásokat hajszolják

A legújabb kutatás szerint a magyar vásárlók közül, aki megteheti, az is inkább akciós terméket vesz, azaz vérbeli akcióvadászok. Ez lehet az oka, hogy hazánkban is egyre nagyobb várakozás övezi a kereskedelem és egyben a vásárlók legnagyobb ünnepét, a Black Friday-t.

A magyar vásárlók még ha meg is engedhetik maguknak, hogy nagy összegeket költsenek divattermékekre, akkor is inkább utánajárnak, hogy hol tudják olcsóbban beszerezni az adott márka termékeit – derül ki a Millward Brown piackutatásából. A magyarok tehát kifejezetten deal-hunterek, azaz akcióvadászok.

 Vágtat a magyar online divatpiac

Magyarországon az e-kereskedelmi divatpiac mérete folyamatosan nő. 2015-ben az online kiskereskedelemnek 11 százalékát tette ki, azaz megközelítőleg 100 millió eurót, a Millward Brown számításai szerint pedig ez az arány idén további 15-20 százalékkal emelkedhet. Hazánkban a Fashion Days piaci részesedése alapján piacvezető ebben a szektorban. Érdekesség, hogy a szomszédos Romániában működő divatwebshopok piaca több mint kétszerese az itthoninak: 24 százalékát teszik ki a teljes online kereskedelemnek. Ennek egyik oka, hogy míg Magyarországon rengeteg divatmárka képviselteti magát offline, addig Romániában sokan csak online tudnak hozzájutni egy-egy nevesebb márkához.

Ezért is megalapozott a legnagyobb közép-európai divatportál, a Fashion Days számítása, amely idén harmadik alkalommal készül a Black Friday-re. A 2015-ös Black Friday értékesítése 40 százalékkal haladta meg az előző évit, és a webshopra irányuló forgalom tavaly kilencszer nagyobb volt az átlagosnál.

A divatportál a tavalyi 250 ezer eladott terméket alapul véve idén közel 700 ezer divattermék leárazására készül. Emellett Magyarországon a Fashion Days mobilapplikáción keresztüli rendelések száma évről évre nő (most már a rendelések 43 százaléka érkezik mobilról). Erre a tendenciára építve idén előbb indul majd a Black Friday az applikációkon. Így a webes és a mobilalkalmazásokon keresztüli vásárlás aránya akár meg is fordulhat.

Itthoni kimutatások szerint, a 2015-ös Black Friday alkalmával, a fashiondays.hu-n a vásárlók 75 százaléka volt nő, és a vásárlók átlagosan 2-3 ruhadarabot rendeltek, amelyek között gyakori volt a máskor elérhetetlen luxuscikk. További érdekesség, hogy az év legnagyobb leárazásán kifejezetten nagy vásárlási aktivitás a kezdeti órákban és hajnalban érzékelhető, a két kiemelten fogyó cikk pedig a cipő és a fehérnemű.

A legkeresettebb márkák ilyenkor többek között a United Colors Of Benetton, a Desigual, az Esprit, a Sisley, a Triumph, a Levi`s, a Pepe Jeans London és a Tommy Hilfiger. A nagy várakozásra való tekintettel idén viszont olyan luxusmárkák is bekerültek a listába, mint a Dolce Gabbana, Red Valentino, Prada, Stella McCartney, Burberry, Michael Kors és Coccinelle.

Már megint ökörségekre fog költeni. És többet, mint amennyit akar

Szokott-e gondolni arra, mi történik majd, ha nyugdíjba megy? Tudja, mekkora nyugdíjra számíthat? Elkezdett felkészülni erre az időszakra? Mennyit szán rá? És azt tudja, mennyit kellene félretenni, hogy ne változzon az életszínvonala? Töltse ki kérdőívünket december 15-ig, ezt követően pedig megtudja, miként gondolkodnak erről általában a hvg.hu olvasói.