Az IKEA Csoport 34,2 milliárd eurós értékesítési árbevétellel zárta a 2016-os pénzügyi évet. Az összes értékesítést euróra váltva 7,1 százalékos. Az áruházak értékesítése átlagosan 4,8 százalékkal nőtt. A vállalat Magyarországon 2017 májusában nyitja meg harmadik áruházát Soroksáron. Az IKEA ezért nagyszabású toborzó kampányt indított, több mint 300 új álláslehetőséget hirdetett meg.
Kína, Ausztrália, Kanada és Lengyelország továbbra is az IKEA Csoport egyik leggyorsabban növekvő piacainak számít. Németország megtartotta vezető pozícióját, mint az IKEA Csoport legnagyobb piaca, és ismét rekordnagyságú növekedést ért el. Az eredményt tekintve nem sokkal maradt el tőle az USA sem. Tovább folytatódik a bővülés is, ennek kapcsán minden a tervek szerint halad, hogy a következő év során megnyílhassanak India és Szerbia első IKEA áruházai, valamint Magyarország harmadik áruháza Soroksáron –olvasható a cég közleményében.
Az IKEA Csoport az eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a hagyományos és digitális értékesítés integrálására, lehetővé téve, hogy a vásárlók a nekik tetsző és igényeiket kielégítő módon vásárolhassanak. Emellett az IKEA Csoport 12 új áruházat és 19 átvételi pontot nyitott az elmúlt év során. Az online áruház és az úgynevezett Click and Collect szolgáltatás bevezetését Magyarországon az IKEA 2017 év végén tervezi. A cél, hogy egy olyan rugalmas disztribúciós hálózat jöjjön létre.
Kiállás magyarul a menekültek mellett
A friss IKEA-katalógus egyik cikkében nem kevesebbet állítanak, mint hogy a menekültek ugyanolyan emberek, mint a katalógust olvasgató polgárok. A felvilágosító, érzékenyítő cikk magyar nyelvű változata politikailag kissé kockázatos, hiszen szembemegy az Orbán-kormány kvótanépszavazást megelőző retorikájával. Az IKEA azonban nem tart retorziótól.