Nagy Gábor
Szerzőnk Nagy Gábor

Habár a Pokémon GO egy freemium játék, az alkalmazást fejlesztő cég mellett, egy új hirdetési modellel a helyi vállalkozások is hasznot húzhatnak a Pokémon-őrületből.

A játék egyedülálló módon képes elérni azt, hogy nem csak a képernyőn tereli más-más helyszínekre a felhasználót, de a való világban is helyváltoztatásra csábítja. Erre a lehetőségre ugorhatnak rá helyi vállalkozások világszerte. Elsőként Japánban, a Pokémon játékok szülőhazájában vezették be az új hirdetési modellt, amivel üzletekbe, boltokba, éttermekbe lehet vonzani új vevőket a játék segítségével.

A Pokémon GO virtuális világában kétféle különleges helyszín található. Vannak úgynevezett PokéStopok, ahol virtuális tárgyakat lehet szerezni vagy csalikat használni, illetve Gym helyszínek, ahol az alkalmazáson keresztül csatákat vívhatnak egymással a játékosok a helyszín “birtoklásáért”. A hirdetési rendszer ez utóbbit használja ki: a megrendelő üzletének helyszínén elhelyez a játékban egy Gym-et, aminek az elfoglalásához a játékosnak oda kell mennie az üzletbe.

A hirdetési rendszer első, és jelenleg kizárólagos felhasználója a McDonald’s. A megállapodás keretében a Japánban található mintegy 3000 étteremben egy-egy ilyen Gym jött létre. Ez úgy tűnik, nemhogy nem idegesíti a játékosokat, de a tűző napon sétálás helyett szívesebben játszanak – és persze fogyasztanak – az éttermekben.

Más cég egyelőre nem rúghat labdába, de szerencsére vannak más módszerek is arra, hogy egy vállalkozás több vevőhöz jusson a Pokémon GO segítségével. Alapvetően háromféle módon lehet reagálni a Pokémon GO játékosbázisára: közvetlenül meg lehet szólítani őket céges kommunikációval, odavonzani őket egy játékbeli helyszínre, vagy akár kitiltani a játékosokat az üzlet helyszínéről. Ez utóbbival egyelőre nem sokra mehetünk, bár láttunk már példát arra, hogy egy étterem például a gyerekek kitiltásából profitált.

Ha a vállalkozása szerencsés, akkor az üzlete közelében már eleve megtalálható egy PokéStop. Ekkor el lehet helyezni a játékban egy csalit, ami Pokémonokat, és ezzel játékosokat, azaz potenciális vásárlókat vonz a közelbe. A csali használatához érdemes elolvasni egy részletes Pokémon GO leírást. Ha pedig egy Gym esik pont arra a helyre, akkor valamilyen ingyenes jutalmat, vagy kedvezményt érdemes felajánlani a Gym-et elfoglaló csapat tagjainak, amit telefonjuk felmutatásával igazolhatnak.

Ha nincsen egyik játékbeli helyszínből sem a közelben, akkor a céges kommunikációba érdemes bekapcsolni a Pokémon GO-t. Ezt teszi például egy magyar webáruház is, ami annyi forint kedvezményt ajánlott fel a játékosoknak, ahány pont erősségű a legerősebb Pokémonjuk.

Ezekkel a módszerekkel a játék új hirdetési rendszerének bevezetése előtt is potenciális vásárlókat toborozhat a játék rajongói közül.

hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?