Az elvártnál lényegesen magasabb hozammal zárta egyik korai technológiai befektetését az OTP-Day One Magvető Tőkealap. A Cashline Csoport vásárolta fel a tőkealap részesedését a sport-statisztikai játékok fejlesztésével foglalkozó Statzup Kft.-ben. Az online közösségi játékok fejlesztésével foglalkozó hazai startup az utóbbi évben intenzív terjeszkedést folytatott az észak- és dél-amerikai piacon.
Napjainkban a professzionális futball már elképzelhetetlen valós időben mért és elemzett teljesítményadatok nélkül. Számos nemzetközi statisztikai cég méri intelligens videóelemző programok segítségével a legfontosabb statisztikákat a játékosokról és csapatokról, legyen szó a passzok számáról és sebességéről, a labda által megtett út hosszáról, vagy a játékosok közti labdaváltások pontosságáról. Az amerikai mintát követve, ahol a kosárlabda vagy a baseball hagyományosan statisztikaorientált és jól mérhető sportágak, a futballban is egyre nagyobb igény van mind a csapatok, mind a szurkolók részéről a részletes analízisekre.
Ezt a trendet meglovagolva, futballra specializáltan fejleszt a Statzup Kft. valós méréseken alapuló webes, iOS mobil- és Facebook-játékokat. A folyamatosan zajló fordulókban a játékosok akár naponta bizonyíthatják, hogy jobb virtuális álomcsapatot állítanának-e össze a részt vevő ligákban versenyző csapatok kapitányainál. A társaság által működtetett európai futballra fókuszáló fantasy és daily fantasy játékok felhasználószáma mára elérte az 1,4 millió főt.
Az OTP-Day One Magvető Tőkealap 2014 márciusában nem csak 60 millió forintot fektetett az akkor még induló vállalkozásba, hanem stratégiájához híven a kezdetektől aktívan támogatta a társaságot és annak menedzsmentjét. A tőkealap-kezelő a nemzetközi terjeszkedésben nyújtott segítségen felül sportiparági kapcsolatokkal segítette a csapatot, valamint aktív szerepet vállalt a cégépítésben és a csapat előtt álló akadályok kezelésében.
A Statzupba 2015 augusztusában újabb befektető, a Forte Kockázati Tőkealap is beszállt 180 millió forinttal, aminek köszönhetően 2016 első negyedévétől a cég aktívan jelen van az észak-amerikai piacon daily fantasy termékeivel.
"A Magvető Alapunk elsősorban a korai fázisú vállalkozások támogatására specializálódott, így a kiszállásunk a vállalat növekedésének természetes velejárója. A minket kivásárló Cashline Csoport tovább növeli a Statzup esélyeit, hogy a globális fantasy iparág élvonalába kerülhessen. Részesedésünk értékesítésével is szeretnénk hozzájárulni a Statzup terveinek sikeres megvalósításához." – tette hozzá Kákosy Csaba.