Vállalkozás Kertész Attila Mihály 2016. március. 10. 13:07

Öt tipp, hogy írjon ütős szöveget cégének

A jó “content”, vagyis a tartalom feltétele többek között a témaválasztás, a megfelelő időzítés – plusz nem árt néha egy kis szerencse sem. Íme, néhány tipp, hogyan alkothat cége számára érdekes, inspiráló és hasznos tartalmat.

Mi a tartalom, és hova kerül?
A tartalommarketing egy viszonylag új formája a cégek márkaépítésének, kommunikációjának. A hagyományos reklámozási formáktól – azaz egy médiafelületen való felületvásárlástól – eltérően itt egy olyan tartalom kialakítása a cél, mely önmagában is érdekes az adott márka fogyasztói számára: lehet nyomtatott vagy online, írott vagy mozgóképes formátum. Célja, hogy a tartalom fogyasztói, felhasználói és az adott márka között egy erős kapcsolatot alakíthassunk ki.

1) Egyedül nem megy – “brainstorming”

Előfordulhat, hogy egyedül elakadunk.

Amennyiben lehetősége van rá, terelje össze munkatársait egy “brainstorming”-ra (Brainstorming: egy olyan csoportos technika, melynek célja, hogy nagy méretű ötlethalmazt hozzon létre egy témára), és beszéljenek át egy konkrét projektet közösen. Például a következő havi blog bejegyzéseinek terveit, Facebook-poszt-stratégiát.

Miért hasznosak az ilyen fajta megbeszélések?

Mert minden résztvevő hozza magával saját meglátásait, véleményét, ezáltal lehetőségünk nyílik egy adott témát több szemszögből is megvizsgálni. A csoport tagjainak valószínűleg akadnak konstruktív ötleteik, és egy brainstorming segít ezeket még jobbá tenni. Akár már rövid megbeszélések alatt is reprezentálhatunk különböző szegmenseket, amely sokkal jobb, összetettebb tartalmat eredményez.

Tipp: A brainstormingon elhangzottakat jegyezze fel valahova, legalább egy füzetbe, esetleg fényképezze is le, hogy minél kevesebb ötlet merüljön feledésbe.

2) Ismerje a közönségét, és szóljon közvetlenül hozzájuk

Ahhoz, hogy jó ötletek születessenek, el kell döntenünk milyen célcsoportot szólítsunk meg a tartalommal. Például, amikor megírja cége következő blogbejegyzését, Facebook-posztját vagy akár szórólapját, nem mindegy, hogy már meglévő vagy potenciális vevőkhöz szeretne szólni. Ha megteheti a legegyszerűbb profi szövegírókat alkalmazni a feladatra, de nem lehetetlen magunknak sem előállítani a tartalmat – főleg, hogy márkáját és az üzletágat ön ismeri a legjobban. Ne felejtse el vásárlói véleményét kikérni, hiszen a vásárlói visszajelzések minden vállalkozás megítélésére hatással vannak. Felmérheti mit szeretnek a termékében, mit nem, hogy milyen környezetben szeretik a legjobban használni, esetleg milyen alkalmakra szánják.

Habár releváns tartalmat kell kommunikálni, ne zárkózzon el a humortól, amennyiben ez belefér cége profiljába Az emberek közvetlenebbnek és barátságosabbnak fogják tartani, ha időnként vicces képek, mémek, videók vagy GIF-ek is megjelennek oldalán.

Internetes mém:

A mém gyakran állhat egy szólásból vagy viccből, egy pletykából, egy módosított, vagy módosítatlan képből, egy egész weboldalból, videoklipből vagy animációból, vagy egy meglepő hírből, sok más egyéb lehetőség mellett.

 

3) Próbáljon ki új dolgokat!

Ne féljen az új dolgoktól. Folyamatosan fejlődő világunkban lépést kell tartani, és kísérletezni kell új dolgokkal. Próbáljon ki új platformokat, és ne csak a régi bevált módszereket alkalmazza! Fókuszáljon azokra a dolgokra, amiken változtatni lehet, és ne azokra, amiken nem!

Alkalmazások

Próbálja ki alkalmazásalapú nyereményjáték szervezését. A Generali biztosító “Balszerencsekerék” nevű ötletes Facebook-alkalmazása rengeteg követőt termel a cég Facebook-oldalának, és hatékonyan növeli az ismertségét.

Pinterest

Felhasználóként tematikus táblákra rendezhetjük a nekünk tetsző képeket, ehhez pedig bármilyen forrásból gyűjthetünk anyagot. A képeket a kitűzhetjük (pinelhetjük) a tábláinkra (boards). A táblák száma végtelen, saját magunk nevezhetjük el, sorolhatjuk be a képeket különböző témakörökbe.

A Pinterest felhasználói egyetlen nagy közösséget alkotnak, így természetesen láthatjuk mások tábláit, és a nekünk tetsző képeket néhány kattintással át is tűzhetjük a saját tábláink egyikére. Érdemes lehet ezen a platformon is jelen lenni cégével, mert lehetőséget biztosít termékét használat közben, vagy jól beállított fotókon, esetleg több szemszögből megmutatni, különböző tematikák szerint.

Tipp: Magyar cégekre egyelőre nem jellemző a Pinterest használat, de a fiatal korosztály körében egyre népszerűbb, ezért érdemes jelen lenni a versenytársakat megelőzve itt is.

4) Ne panaszkodjon, versenyezzen!

Mi a tartalom, és hova kerül?
A tartalommarketing egy viszonylag új formája a cégek márkaépítésének, kommunikációjának. A hagyományos reklámozási formáktól – azaz egy médiafelületen való felületvásárlástól – eltérően itt egy olyan tartalom kialakítása a cél, mely önmagában is érdekes az adott márka fogyasztói számára: lehet nyomtatott vagy online, írott vagy mozgóképes formátum. Célja, hogy a tartalom fogyasztói, felhasználói és az adott márka között egy erős kapcsolatot alakíthassunk ki.

Ne essen kétségbe, ha tökéletesre formált szövegét a legtöbben esetleg nem olvassák el. Kár lenne magára vennie, inkább fogja fel kihívásnak! Szerencsére van néhány trükk a tarsolyunkban, hogyan érheti el, hogy még is elolvassák, amit leírt.

Figyelemfelkeltő főcím, headline

Ha például egy blogbejegyzést készít, törekedjen olyan címet adni, ami nem túl hosszú, figyelemfelkeltő és arra sarkall, hogy elolvassák a többi szöveget is.

Kerülje a semmitmondó, ködös címeket. Térjen a tárgyra és tegye egyértelművé, mit fog mondani, mit nyernek abból vásárlói, ha végigolvassák a cikket, blogbejegyzést, Facebook posztot stb.

Igyekezzen olyan kulcsszavakat használni, amiket valószínűleg célközönsége is alkalmazni fog, amikor a cégét érintő témában keresgél, így valószínűbb, hogy rátalálnak a kapcsolódó cikkre, és végig is olvassák azt.

Tagolt, listába rendezett szöveg

Legyen az 20 megoldás, 10 módszer vagy 5 titok, már kattintott is. Az emberek szeretik listába szedni a dolgokat, egy lista – mint például ez a cikk is – a folyó szöveghez képest megnyugtató rendezettséget, logikát sugall. A felsorolások jól átláthatók: a listába szedett tartalommal, pl. a Buzzfeed, vagy a Tízdolog több megosztást érnek el, mint “rendszertelen” társaik.

5) Mindig ellenőrizze le még egyszer a kiadott tartalmat!

Ez a tanács magától értetődőnek tűnik, de nem lehet elégszer hangsúlyozni. Ugyanis egy hibás hirdetés megkérdőjelezi a termék minőségét, hovatovább a cég megbízhatóságát is. Mindig naprakész, pontos tartalommal jelenjen meg!

A szerzők eddigi cikkei

1. Nem jönnek a vevők? Mutatjuk, hol a probléma!

2. Így nyerheti meg vásárlói bizalmát

3. Online hirdet? Mutatjuk, mire költse pénzét!

4. Ha erre nem figyel, búcsút inthet vásárlóinak

5. Amit minden vállalkozó elront a honlapján

6. Nem a Google-t kell kijátszani, elég a felhasználókat megnyerni

7. Hiába szórja tele kulcsszavakkal honlapját, nem fog előrébb kerülni

8. Újabb teljesítménygrafikon? Óvakodjon a céltalan adatpornótól!

9. Ezzel a taktikával megtöbbszörözheti vásárlóit

10. Így lehet igazán ütős reklámot készíteni

11. Vállalkozása is lehet YouTube-sztár

12. Akkor jó buli cégének a közösségi média, ha megfelelő helyen kopogtat

13. Felejtse el a Facebookot, ide regisztrálja cégét!

14. Így pattinthatja össze a tökéletes blogbejegyzést

15. Ezzel a technikával kaszáltak nagyot Fekete Pénteken a webáruházak

16. De minek a landing page, ha van weboldal?

17. Négy tipp, hogy értelme is legyen a közösségi marketingnek