A magyar cég által fejlesztett applikáció nem csak az akadálymentesített helyeket mutatja meg, de az odavezető utat is, az információkat pedig maguktól, a felhasználóktól gyűjti be.
„Az alapvető probléma, hogy számos hely, amelyik akadálymentesítettnek hirdeti magát, valójában nem az, és csak a helyszínen derül ki, hogy a mozgássérült vendég be sem tud menni a szobájába vagy éppen a mellékhelyiségbe.” – mondta egy mai sajtótájékoztatón Vincze Zoltán, aki személyesen és érintettként is közreműködött az applikáció megalkotásában. A Route4U valójában egy akadálymentes mobil turistatérkép, amely színekkel jelzi, hogy mennyire járható Budapest városa kerekesszékkel. „Egy olyan Android alkalmazásról van szó, mellyel rövid idő alatt elkészíthető egy-egy terület akadálymentes térképe kerkesszékes felhasználók számára. A technológiai újítás lényege, hogy az applikáció a telefon érzékelőiből – például gyorsulásmérőből vagy billenésérzékelőből – gyűjtött adatok alapján automatikusan elkészíti a felhasználó által bejárt területek térképét, színkódolással.
„Minél több felhasználó van, annál nagyobb lesz a térkép is. Jelenleg Budapestet térképeztük fel 80-100 mozgássérült önkéntessel, de jövőre szeretnénk, ha vidéki nagyvárosokkal is bővülne a hálózat, év végére pedig elérhető lesz iOS telefonokra is, és angol nyelven is.” – mondta Bodó Péter, az egyik alapító. Az applikációban minimális szerepe van a nyelvnek, ezért nem tart sokáig a lefordítása bármilyen nyelvre. Tavasszal a Route4U megnyerte a Design Terminál Smart City Lab Budapest városfejlesztési pályázatát, valamint egymillió forintos támogatást is besöpört a Seed Battle Star startup verseny első helyével.
„Jelenleg pályázatokból és az említett versenyekből kapott támogatásokból finanszírozzuk a fejlesztéseket, de vannak tervek rá, hogy tegyük jövedelmezővé az elképzelést” – árulta el a hvg.hu kérdéseire Székely Tamás, másik alapító. A jelenleg ingyenesen elérhető applikáció valószínűleg az is marad, legalábbis a felhasználók részére. „Hirdetésekből befolyó összeggel nem számolunk, inkább B2B vonalon próbáljuk meg értékesíteni, tehát önkormányzatoknak vagy cégeknek. „Tegyük fel például, hogy a szolgáltatást Kecskeméten a Mercedes fizeti, mint szponzor, így a felhasználóknak ingyenes marad. Vagy a későbbiekben egy város önkormányzata például megveszi, hiszen fontos számára, hogy az ideérkező mozgássérült turisták számára a legteljesebb élményt nyújtsa. Erre még nincsenek konkrét tervek, de több elképzelés is van. Az is felmerült, hogy egy város lesz ingyenes a felhasználóknak, a többi pedig már fizetős, ahogy az is elképzelhető, hogy lesz egy alapszolgáltatás, ami ingyenesen elérhető, és lesz egy fizetős prémiumszolgáltatás” – vázolja a lehetőségeket Székely.
A fejlesztés után már több országból is érdeklődtek, Németország és Hollandia mellett legélénkebben Kanadából, így a 6 fős csapat nagyon bizakodó. Ahogy Bodó mondja, „ha nem fog működni a dolog, akkor valószínűleg ez nem egy valós probléma.” Ezt a kijelentését azonban valószínűleg mozgássérültek ezrei cáfolhatják, akik jellemzően nem szívesen mozdulnak ki otthonról, pont a váratlan nehézségek miatt, amelyek leküzdésében nagy segítség lehet a cég fejlesztése.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!