Eddig volt az "energiatakarékos", "hangtalan", "nulla emissziós" és a "félelmetesen gyorsuló" jelzőkkel leírt elektromos autó. Mostantól pedig hozzá lehet írni azt is, hogy "nagy hatótávolságú". Ezt ígéri az LG és a Samsung – egy Audiban.
Az elektromos autókkal szemben megfogalmazott legfontosabb kritika ma már nem az, hogy nagyon drágák (hiszen a hagyományoshoz képest csak 20-30 százalékos felárral is kaphatók már ugyanolyan kategóriájú e-kocsik), hanem az, hogy rövid a hatótávolságuk. Sokak számára az ugyanis nem elfogadható, hogy például egy Tesla S Modell sportkocsi hatótávolsága – nem az aszfaltig taposott gázpedálállás mellett – legfeljebb 300 km, és miközben a töltőállomások számának növekedése magát az újratöltés tényét egyre kevésbé korlátozza, az is eltántorító tényező, hogy egy-egy feltöltés akár órákat is igénybe vehet.
De mi történik akkor, ha a hatótávolság több mint másfélszeresére nő? Ezt teszteli a közeljövőben az Audi.
Az LG és a Samsung boszorkánykonyhájából ugyanis azt jelentették, hogy készen állnak a 311 mérföldes – azaz: 500 km-es – hatótávolságú akkumulátortelepek szériagyártására. És hogy kellőképpen nemzetközi legyen a történet: a dél-koreai cégek nem a Hyundai vagy a Kia csúcsmodelljeibe szánják elsőként a fejlesztésüket, hanem egy Audiba.
Az Audi Q7 SUV az LG Chem és a Samsung SDI akkumulátorcelláival a Tesla a GM és a Nissan által taposott utat kezdi járni, mivel az anyacégre, az elektromos autók piacán egyre erősebbnek látszódó VW-re támaszkodva ugyanúgy az elektromos hajtáslánc további tökéletesítésén dolgozik, mint az említett, többi "pionír". Mint minden top-fejlesztés, ez is elsőként a prémium kategóriában kap helyet – de az Audi Q7 e tekintetben is egy teljesen autentikus megoldás.