Nálunk a hitelből építendő új paksi erőművet kiáltották ki az évszázad beruházásának. Ilyen az Németországban - hitelek nélkül, a vasúti közlekedésben.
Az új Rajna-Ruhr Expressz (RRX) vasúti koncepcióban érintett önkormányzatok rekordösszegű megbízást adtak a Siemensnek, hogy 82 db Desiro HC elektromos motorvonatot szállítson le számukra, valamint hogy azokat 32 éven át karbantartsa. Az 1,7 milliárd eurós szolgáltatási szerződés a cég áltlal Németországban valaha elnyert legnagyobb regionális vasúti közlekedési megrendelés.
Ez óriási siker. A projekt - azon kívül, hogy bebiztosítja a meglévő magasan kvalifikált munkahelyeket Észak-Rajna-Vesztfáliában - új állásokat is teremt Németország legsűrűbben lakott vidékén – mondta Jochen Eickholt, a Siemens Mobilitási Üzletágának vezérigazgatója.
A Siemens Dortmund-Eving városában építi fel karbantartó létesítményét, ahol egyidejűleg négy vonatszerelvény karbantartására lesz majd lehetőség, mintegy 100 új szakember váltott műszakban végzett munkájának köszönhetően. A tervek szerint az üzemben lesz majd járműcsarnok, speciális szerelőműhely, kültéri mosóállomás, valamint tíz szerelvény számára elegendő tárolóvágány is - a beruházás mintegy 150 millió euróba kerül majd.
A régióban az évszázad beruházásaként értékelt projekt eredményeképpen megépülő RRX a szerelvények átadásának 2018-as megkezdését követően javítani fogja a Rajna és a Ruhr folyók mentén a folyamatosan romló közlekedési viszonyokat. A régió a maga mintegy tízmilliós népességével és számos tranzitútvonalával Európa egyik legnagyobb nagyvárosi területe. A Köln és Dortmund közötti kulcsfontosságú útvonalon például évek óta túlterheltek a közösségi közlekedési hálózatok és vasúti összeköttetések.
A vasúthálózat optimalizált bővítése és ezzel együtt a közúti forgalom potenciális áthelyeződése a vasútra minden munkanap több ezer gépkocsival csökkentheti a forgalmat. Az első RRX szerelvények várhatóan 2018 végén állnak majd forgalomba, és a régió területén akár 160 km/óra sebességgel is közlekednek majd.
A vasúti infrastruktúra projekt befejezését követően a tervekben negyedóránkénti szolgáltatás szerepel. Minden szerelvény négy kocsiból áll majd, és 105 méteres hosszúságban 400 ülőhelyes kapacitást biztosít az utasok számára. A működés során két egység összekapcsolásával nyolc kocsiból álló, 800 férőhelyes szerelvényt alakítanak ki.
A Desiro szerelvények már üzemelnek Németországban, Belgiumban, az Egyesült Királyságban, Oroszországban, Svájcban és Thaiföldön, valamint hamarosan Ausztriában is megjelennek.