A Netpincér felvásárlása után piacvezető pozícióba kerülő német Foodpanda brutálisan megemelte a szerződött éttermek által fizetendő jutalékot, amit több piaci szereplő szerint is fenntarthatatlan. A Foodpanda magyar leányvállalatát szeptember óta Csepel fideszes önkormányzati képviselője vezeti, aki a szolgáltatások színvonalának emelésével magyarázza az emelést.
Több étterem-tulajdonos is felháborodott a Netpincér új üzletpolitikáján, ami a 7 százalék körüli jutalékot 15 százalékra emeli. Többen is úgy nyilatkoztak a Magyar Narancs e heti számában, hogy a megemelt jutalékot nem tudják kigazdálkodni, ugyanakkor a forgalmuk jelentős részét a Netpincér hozza be. "Ha egy étterem bejelenti az alkalmazottait és beüti a bevételeit, komoly áremelés nélkül biztosan nem lesz képes kitermelni ekkora jutalékot" – mondja a Síp utcai Attaboy Bistro ügyvezetője, aki visszautasította a Netpincérrel való együttműködést. Kováts Dániel, a Netpincért tulajdonló Foodpanda fideszes ügyvezetője azt hangsúlyozza, hogy a magasabb díjért cserébe többletszolgáltatásokat kínálnak, például több hirdetést biztosítanak, és mobilalkalmazást is indítottak. A német hátterű Foodpanda tavaly decemberben vásárolta fel a piacvezető magyar Netpicért, így domináns pozícióba kerülve a magyar ételrendelő piacon.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!