Vállalkozás hvg.hu 2015. február. 26. 15:16

Ezekről a magyar cégekről még hallani fog

Tegnap bemutatkoztak a Design Terminál mentorprogramjából kikerülő gyors növekedési potenciállal bíró cégek, amelyek már korábban is bizonyítottak külföldi piacokon is, de a közeljövőben intenzív nemzetközi terjeszkedést terveznek.

Kíváncsi érdeklődők töltötték meg az egykori buszpályaudvarból átalakított épület termét, ahol így fülledet hangulatban mutatkoztak be a Design Terminál első mentorprogramjában részt vevő cégek. Elsőként a Plié by Atelier mutatkozott be, amely egy új bútorgyártási technológiával készült bútorkollekcióval rukkolt elő. „A hajtogatható designbútorok falapjait a filcből készült részek mentén lehet hajlítani, így a felhasználó is részt vesz a tárgyak megalkotásában” – mondta Kiss-Gál Zsuzsanna, az egyik tervező. A 2013-as angliai Tent London expón debütált technológia iránt már a kezdetektől nagy érdeklődés mutatkozott, a tervezők főleg a japán és ázsiai piacokon számítanak sok érdeklődőre, ahol egyébként is jelentős az origami kultúra, és nagy igény van a szűk terek praktikus berendezésére. Az első évben 200-250 bútort adtak el, jelenleg befektetőt keresnek a piacra lépéshez.

A magát felső-közép kategóriás bútormárkának definiáló Position, az 50-60-as évek stílusából merít, első bútorkollekciójukat 2010 elején mutatták be szintén egy angliai szakmai kiállításon, ahol felkeltették a sajtó figyelmét és többek között az Elle Decor is lehozta a kollekciót, ami a kereslet megugrását eredményezte. Egy ilyen szakmai kiállításon való megjelenés több milliós költségvonzattal jár, de amint a Position példája is mutatja, mindenképpen megéri: „a személyes szakmai kapcsolat nagyon fontos vonzerő” – mondta Kertész Attila tervező. A Position azóta - többek között – berendezte a bécsi ENSZ-székházat, dolgozott az Aston Martinnal és az ausztráliai Paramount Pictures irodáján is.

A Thefour által tervezett ruhákat az alkotók elmondása szerint a hordhatóság jellemzi legjobban, 26 és 30 év közti nőket célozzák meg kollekciójukkal, ami jelenleg három ország hat boltjában érhető el, köztük Sanghajban is. A márka célja, hogy megbízható nemzetközi viszonteladói kört építsen ki, amihez Miovác Márton, az egyik tervező szerint egy tudatos üzleti tervezés felépítésével járult hozzá a mentorprogram. Egy másik cég is divattervezésben utazik, az Anna Daubner, akit a NOTJUSTLABEL.com Európa legígéretesebb fiatal tervezői közé választott. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végzett tervező az üzleti, marketing és kommunikációs téren kapott útmutatásokat a program során.

A Hard Body Hanget (HBH) alapító Csepregi Szabolcs és Erdélyi Tamás mindössze egy húzódzkodót akartak tervezni a Margitszigetre, ami eltört, így tovább finomították terméküket, jó érzékkel meglovagolva egy születőben lévő sportág, a srtreetworkoutot övező népszerűséget. Így néhány év múlva már nem csak több nemzetközi verseny eszközparkját szolgáltatták, de a világ különböző pontjairól kaptak megkereséseket és a régió piacvezető gyártójaként ma már 7 országban megtalálhatóak az általuk gyártott sporteszközök, ebből kettőben – Lengyelországban és Csehországban – disztribútori partnerrel is rendelkeznek. A céggel készült riportunkat ide kattintva olvashatja.

A mentorprogram célja, hogy az ígéretes kreatívipari kisvállalkozásokat egy díjmentes féléves szakmai együttműködés keretében felkészítse befektetés befogadására és a nemzetközi terjeszkedésre. A Design Terminál már meghirdette a következő kört is, amire március 1-ig várják a jelentkezéseket.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!