2014. november. 25. 08:45 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. november. 25. 09:29 Vállalkozás

Jön a Coca-Cola tej

Decemberben jelenik meg az amerikai üzletekben, kétszer annyiba kerül majd, mint általában a tej, a cég mégis "pénzesőt" vár tőle.

Több protein, kevesebb cukor és nulla laktóz – így harangozza be a Coca-Cola az amerikai boltokba decemberbe kerülő új termékét, a Fairlife tejet. Mindezért cserébe hozzávetőlegesen kétszer annyit kérne majd, mint amennyibe rendszerint egy doboz vagy üveg tej kerül. A brit Telegraph szerint a Coca-Colánál ennek dacára azzal számolnak, hogy a különleges pasztörizálással, illetve szűréssel készült tej "pénzesőt" hoz majd a cégnek. Igaz, elismerik: a termék nem egyből lesz népszerű, inkább lassan építi majd ki stabil vásárlóközönségét.

Az Egyesült Államokban egyébként az úgynevezett hagyományos tej fogyasztása visszaesőben van, miközben az ízesített, illetve proteinnel dúsított termékek eladási számai emelkednek. Nőtt a tej ára is, elsősorban azután, hogy Kínában hat csecsemő meghalt, 300 ezren pedig megbetegedtek melaminnal fertőzött tejportól, ezért ott jelentősen nőtt az import. Idén például az első negyedévben az Egyesült Államokban 22 százalékkal nőtt a nyers tej ára.

hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 18. 17:45

Úgy felforgatta a dubaji csoki a pisztáciapiacot, hogy a törököknek már a baklavára se telik

A trendi csoki egyik összetevője a pisztáciakrém, a TikTokról indult mánia pedig akkora keresletet korbácsolt neki, hogy az alapjául szolgáló magvak – amúgy épp csökkenőben lévő – ára meredeken nőni kezdett, nem kis részben a török piacon hirtelen megjelent spekulánsoknak köszönhetően. A pisztáciafarmerek örülnek, a török fogyasztók meg csak a fogukat szívják az új lendületet kapó élelmiszer-infláció miatt.