A legtöbb saját vállalkozás ötlete hamvába holt, és a megvalósításhoz szükséges kezdőtőke hiányában megmarad gondolat szintjén. Pedig ennek nem feltétlenül kéne így lennie.
Olyan iparágban vállalkozzon, amit ismer.
Minél kevésbé kényszerül külső erőforrások bevonására, annál olcsóbban megúszhatja. Ehhez pedig az kell, hogy ismerős terepen mozogjon, hogy ne kelljen külső szakértőket, tanácsadókat alkalmaznia.
Kürtölje szét, hogy jó abban, amit csinál.
Beszéljen új vállalkozásáról családjának, barátainak, aktivizálja üzleti kapcsolatait és volt kollégáit is, hogy minél szélesebb kör szerezzen tudomást üzleti tevékenységéről.
Kerülje el a felesleges költségeket.
Rengeteg nem várt kiadással kell majd szembenézni, így az indulásnál oldjon meg mindent a lehető legolcsóbban. Weboldalt már ingyenesen is lehet készíteni, és névjegykártyából is elég a legegyszerűbb.
Éljen az ingyen reklám lehetőségével.
Rengeteg módja van egy kis hírverésnek, amire nem csak a közösségi média alkalmas, de a helyi médiumok is. Létesítsen kapcsolatot a helyi újsággal, televízió csatornával és ajánlja föl szakértelmét a tartalomgyártásban.
Álljon készen bármire.
A kemény munka alap, de tőke híján készen kell állnia arra, hogy mindent a kezébe vegyen, a hideg hívások intézésétől az ügyfélkezelésen át a számlázásig mindent. Ez bizonyára kimerítő és frusztráló lesz, de ez is a vállalkozói lét velejárója.
További tippek az entrepreneur.com-on.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!