A francia Intermarché áruházlánc rondának számító zöldségekkel kampányol az élelmiszer-pazarlás ellen, olcsóbban kínálva az amúgy kidobásra szánt termékeket.
Évente 300 millió tonna zöldséget dobunk ki csupán azért, mert nem szabályosan nőnek, ezzel pedig "szépséghibásnak" számítanak - hívja fel a figyelmet a harmadik legnagyobb francia szupermarket-lánc, az Intermarché nyári kampányában.
Miután az Európai Unió 2014-et az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem európai évének nyilvánította az üzletlánc elhatározta, hogy maga is beszáll a küzdelembe, és elindította a "Ronda zöldségek és gyümölcsök" kampányát, hogy rehabilitálja a szépséghiba miatt a polcokról száműzött, de amúgy ugyanolyan finom zöldségeket és gyümölcsököt.
A kampányban helyet kapott a "groteszk alma", a "nevetséges krumpli", a "förtelmes narancs", a "hibás citrom", az "eltorzult padlizsán", a "csúnya répa" és a "szerencsétlen mandarin" is, a cég pedig a boltjaiban külön pultot állított fel a ronda zöldségeknek, amelyek külön árszabást is kaptak.
A csúnya zöldségeket 30 százalékkal olcsóbban kínálták, mert azokat az árukat vették meg a beszállítóktól, amelyeket egyébként kidobtak volna a szépséghibájuk miatt, miután pedig a vásárlók rákaptak az olcsó, de furcsa alakú növényekre, ronda gyümölcsleveket és leveseket is elkezdtek gyártani belőlük.
A cégnek a kampányról készült videója szerint a vásárlók hamar rájöttek, hogy a formátlan zöldségek és gyümölcsök ugyanolyan jók, mint a tökéletesek, az első két nap alatt pedig átlagosan 1,2 tonnát adtak el belőlük minden boltban.