2014. május. 29. 16:55 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. május. 29. 16:57 Vállalkozás

Jócskán meghízott a Coop a lenyelt Matchok és Profik miatt

Megugrott a Coop árbevétele tavaly, a csoport szerint a boltokhoz kapcsolódó trafikok visszaszerezték az élelmiszerüzletek által elvesztett dohány- és cigarettavásárlók egy részét.

A Coop csoport tavalyi árbevétele 550 milliárd forint volt, amely 20 milliárddal haladja meg az előző évit – hangzott el a Co-op Hungary Zrt. közgyűlésén csütörtökön.

Tóth Géza vezérigazgatója szerint az árbevétel jelentős csökkenését vonta maga után az, hogy a kereskedelmi egységek elveszítették a dohányárusítás jogát, és az általános fogyasztási hajlandóság sem növekedett számottevően a lakosság körében. Az árbevétel csökkenését azonban ellensúlyozta az egyes boltokhoz kapcsolódó trafikok hálózata, amelyek „visszaszerezték” az elvesztett vevőkör egy részét - fogalmaz a Coop közleménye.

Szintén hozzájárult az árbevétel növekedéséhez a 2012-ben átvett 63 Match, illetve Profi üzlet, valamint az ugyanebben az évben csatlakozott két új régió, a Piliscsoport Kft. és a Polus-COOP Zrt., amelyek által az üzletlánc 111 új taggal bővült. Mindezen tényezők eredőjeként, valamint a már meghozott lépések eredményeként 2013-ban a Coop növelni tudta árbevételét egy kedvezőtlen gazdasági környezetben is.

A társaság közgyűlésén a megjelent tulajdonosok megszavazták az egy éve meghirdetett, mára kialakult stratégiai pontokat is. Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke az eseményen azt mondta, mára egyértelművé vált, hogy a megváltozott piaci és gazdasági környezetben számos üzletpolitikai kérdést újra kell gondolni a Coop által elért pozíciók megőrzéséhez és további erősítéséhez.

Csepeli hozzátette, a komoly tárgyalások után megszülető kilenc stratégiai pont hozzájárulhat ahhoz, hogy a jövőben a társaság hatékonyabban működjön, és jobban kihasználhassa az országos hálózatából fakadó előnyöket.

Az üzletlánc célja, hogy a franchise-hálózatot kihasználva bizonyos tevékenységeket, a működés egyes kereskedelmi, gazdasági és logisztikai feladatait integrálja, és ezáltal növelje hatékonyságát. A változások révén a jövőben szorosabb együttműködés jöhet létre a regionális szereplők között az informatika, a marketing területén, valamint tovább erősítené a Coop a törzsvásárlói programját is.

Utóbbiról szólva Tóth Géza vezérigazgató azt mondta, a törzsvásárlók számát jelentősen tudta növelni a hálózat, ez a kör mára eléri a 814 ezer főt, a társaság azonban már rövidtávon egymillióra növelné létszámukat.

A Coop csoport 100 százalékban magyar tulajdonú, a magyar piacon a legnagyobb forgalmú kereskedelmi franchise rendszer. Közel 700 kis- és középvállalkozás a tagja és az ország szinte minden településén jelen van, a foglalkoztatottjainak száma mintegy 32 ezer fő, ezzel az országban az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató.

A Coop csoport ma klasszikus franchise láncként működik, a franchise jog tulajdonosa a CO-OP Hungary Zrt. Az üzletláncnak ma már több mint 3000 franchise boltja van, emellett további 2000 üzletet lát el áruval, és naponta mintegy 1,5 millió vevő fordul meg egységeiben.

hvg360 Lenthár Balázs 2025. január. 09. 19:30

Századfordulós bűnügyek – Az országbíró titokzatos halála

Az alig tíz éve egyesült Budapest első szenzációs bűnügye volt Mailáth György országbíró meggyilkolása, hiszen a korabeli magyar állam legfőbb közjogi méltóságainak egyike vált bűncselekmény áldozatává. A minden információmorzsára éhes közérdeklődés komolyan hátráltatta a nyomozói munkát, amit a sajtó is csak nehezített, ugyanis a legvadabb feltételezéseket is tényként tálalta. Századforulós bűntényekről szóló sorozatunk első része.