Vállalkozás hvg.hu 2014. május. 16. 14:49

Ha jól használod a közösségi médiát, néhány embert meg fogsz bántani

Nem lehet mindenkinek tetszeni, és ez így van jól.

Egy amerikai üzleti blog megkérdezett egy menő közösségi médiás arcot, hogy szerinte egy kisvállalkozás hogyan használja a közösségi médiát marketingre. Az illető Guy Kawasaki, aki az Apple fő marketinges guruja volt a kilencvenes években, de ő pozícionálta újra a Motorolát is. Kawasaki most egyéni marketing tanácsadóként dolgozik, és számos sikerkönyv szerzőjeként nagyon népszerű az Egyesült Államokban. Fő vonzereje azonban a saját marketinges Twitter csatornája, amelyet 1,5 millió ember követ világszerte, ami meglehetősen szép teljesítmény. Ha valaki tudja, hogy mitől lehet sikeres egy vállalkozás a közösségi médiában, akkor az ő.

Kérdés: Hogyan tudja egy kisvállalkozás a közösségi médiás jelenlétét növelni?

Kawasaki: Úgy, hogy folyamatosan értékes és eredeti tartalmat állít elő. Ez azt jelenti, hogy a posztok inspirálóak, szórakoztatóak, informatívak vagy segítenek az embereknek. Minden más csalódást okoz a közönségnek.

Kérdés: Miért fontos a digitális jelenlét a kis cégeknek?

Kawasaki: Azért, mert a méretükhöz képest ez a legköltséghatékonyabb módja a marketingnek. Segít közösséget építeni, végső soron vevőket hoz.

Kérdés: Egy kis cég honnan tudja, hogy a posztjai mitől válnak eredetivé a vevőkör számára?

Kawasaki: Vegyünk például egy kisvendéglőt. Nekik úgy kell posztolniuk, hogy felkeltsék a vágyat az ételeik iránt. Vagyis el kell érniük, hogy a márkájukra úgy tekintsenek, hogy az használható tudást ad az ételekről általában. Ha egy márka hiteles információforrást nyújt az ételekről, akkor a vásárlók szerint valószínűleg finom ételeket is készít.

Kérdés: Mi a leggyakoribb hiba, amit a kisvállalkozások a közösségi médiában elkövetnek?

Kawasaki: Tapasztalataim szerint a kisvállalkozások jóval kevesebbet posztolnak, mint amennyit kellene.  Bár sok „közösségi média szakértő” azt állítja, hogy naponta elég egyetlen bejegyzést posztolni, mert ennél több poszt már idegesíti az embereket, én ezt egy óriási hülyeségnek tartom. Gondoljunk bele, hogy mi lenne, ha a CNN, a BBC naponta csak egy eseményről adna hírt? Ezzel szemben én azt mondom, hogy ha jól használod a közösségi médiát, néhány embert mindenképpen halálra fogsz idegesíteni, vagy meg fogsz bántani. Ezt be kell vállalni, ez így működik.

Via

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!