Vállalkozás hvg.hu 2014. március. 17. 21:02

Csődbe mennek a kisebb fuvarozó cégek az útdíj miatt

Fél éve vezették be az útdíjat, de a kisebb vállalkozások tönkre mennek tőle.

A teol.hu írta meg, hogy sokan hagyták abba a fuvarozást az útdíj miatt az elmúlt fél évben. Főleg azok, akik csak belföldi szállítmányozást vállaltak, például az áruházláncoknak.

A közepes forgalommal rendelkező cégeknél több mint 1,5 millió forint évente egy járműre vetítve az e-útdíj miatti költség, ami közel hatszoros tehernövekedést jelent a korábbi matricás rendszerhez viszonyítva. Az egy kilométerre eső fuvarköltség a tisztán belföldi forgalmú járműveknél a korábbinál 30 százalékkal is magasabb lehet. Ezt a versenyt már nem bírják a kisebb, családi vállalkozások.

Egy magát megnevezni nem kívánó nagyobb cég vezetője a lapnak elmondta, az e-útdíj okozta többletköltségeket igyekeztek a megbízókra hárítani. Tapasztalataik szerint a versenytársaik is így tesznek. Az útdíj közvetve a szürke-, illetve feketefuvarozást is növeli, hiszen az eddig billegő, kisebb cégek most komoly versenyelőnyre és jövedelmezőségre tehetnek szert azzal, hogy útdíj nélkül ajánlják ki a tarifát.

hvg360 Bábel Vilmos 2025. január. 10. 09:30

A szélsőjobb és Elon Musk migrációs népszavazást csinálna a német választásból, pedig sokkal többről szól

Egy végtelenül rossz hangulatban lévő Németország választ magának új képviselőket február 23-án. Gazdaság- és társadalompolitikai krízis van az országban, és ezt mostanra mindenki megérezte. Ez sok más nyugati demokráciára is igaz, de a németek jobban megszenvedik, mert a bukott modellt a sajátjuknak érezhették. Nem valószínű, hogy egy új kancellár alapvető kérdésekben másfelé vinné az országot, mint az elődje. Az ajánlat inkább az, hogy jobban csinálna hasonló dolgokat, kis változtatásokkal. A szélsőjobb közben a migráció kérdésében közelebb került a közhangulathoz, mint bármelyik másik párt. Az osztrák példától félnek a demokratikus pártok.