Minden vállalkozáshoz kell stratégia és kockázatvállalási hajlandóság. Most három olyan könyvet ajánlunk karácsonyra, amely közérthetően és humorosan magyarázza el, hogy mitől lehet sikeres a vállalkozásod.
Gary Harpst: Vállalkozásból vállalat
Sikeres vállalkozáshoz egyaránt kell a jó stratégia és a jó megvalósítás. Gary Harpst ezt az összetett témát ragadja meg – méghozzá nagyon reális és gyakorlatias módon. Azt magyarázza el briliánsan, hogyan lehet ezt a két dolgot úgy integrálni, hogy azzal kiegyensúlyozott és kiszámítható teljesítményt érjünk el. Tekintve, hogy napjainkban milyen óriási nyomás nehezedik a sikeres cégvezetőkre, jelenleg a legsürgetőbb és legnagyobb kihívást jelentő feladat megtanulni végrehajtani a stratégiánkat. A nagy cégeknek mindig is megadatott az ehhez szükséges költségkeret és erőforrás luxusa, de a kis- és középvállalkozásoknak is temérdek lehetőségük van arra, hogy kiegyenlítsék az esélyeiket, és túllépjenek a költséges és idejétmúlt módszereken. Ma már forradalmian új módon küzdhetünk meg a megvalósítás feladatával. Áttörést jelentő kutatás, helyszíni kísérlet és bizonyítottan hatásos gyakorlati megoldások alapján, a Gary Harpst által felvázolt jövőkép új irányt ad a „kis halaknak” a tervezés és kivitelezés soha véget nem érő feladatának végső megoldására.
Ára: 3120 forint (karácsonyi akcióban). A könyvet itt tudod megrendelni.
Eric Ries: Lean startup – sikeres és fenntartható ötletek
Eric Ries szerint a startup olyan vállalkozás, amelynek célja új termék vagy szolgáltatás létrehozása szélsőségesen bizonytalan feltételek között. Ez ugyanúgy igaz a garázsában szerencsét próbáló egyéni vállalkozóra, mint a Fortune 500-as egyik vállalatának tárgyalótermében összegyűlő rutinos szakemberekre. Hiszen ugyanaz a küldetésük: át kell hatolniuk a bizonytalanság ködén, hogy megtalálják a fenntartható vállalkozáshoz vezető sikeres utat. A lean gyártás tapasztalataira építve a Lean Startup forradalmian új menedzsmentmódszert kínál. Arra biztatja az innovatív vállalkozókat – cégmérettől függetlenül –, hogy ne dőljenek be a hiúsági mutatóknak, inkább a tényleges előrehaladást mérjék, és mielőbb derítsék ki, mit is akarnak valójában az ügyfelek. Üzleti elképzeléseiket pedig folyamatosan teszteljék, és igazítsák a körülményekhez, mielőtt még túl késő lenne.
Ára: 3120 forint (karácsonyi akcióban). A könyvet itt tudod megrendelni.
Sheryl Sandberg: Dobd be magad – Nők több szerepben
Sheryl Sandberg könyve lebilincselően őszinte, nagy gondossággal, odaadással és kellő öniróniával megírt szöveg. Kötelező olvasmány azoknak, akik vezetőként kívánnak érvényesülni, de életre szóló útmutató azoknak is, akik más területen szeretnének sikereket elérni. Sandberg egyáltalán nem vitatja a társadalmi korlátok szerepét, de önkritikusan elemzi, hogyan korlátozzák a nők akarva-akaratlan, maguk is karrierjüket. Sheryl nyíltsága és őszintesége mindannyiunk számára tanulsággal szolgál. Célja, hogy átírja az eddigi közbeszéd forgatókönyvét: Ne arról beszéljünk, mit nem tehetnek meg a nők, hanem arról, mi mindenre képesek!
Ára: 3120 forint (karácsonyi akcióban). A könyvet itt tudod megrendelni.