Egyre többet pálinkáznak a cégvilágban
El lehet felejteni a drága céges ajándékokat, a vállalkozások jelentősen szűkítik az év végi ajándékesőre fordítható kereteket, és egyre kevesebb cég költ ilyenre. A megmaradók továbbra is a hagyományos ajándékokat nyomják, így az alkoholos italokat, menőbb irodaszereket és édességeket.
A karácsonyi céges ajándékozási szezonban tovább csökkennek és főleg kisebb összegűek lesznek a megrendelések – áll a Promo Data elemzésében, amit a Kreatív Online ismertet. Továbbra is a hagyományos termékeket erőltetik a vállalakozások, mint a bort, pálinkát, logózott iroda- és írószereket, naptárakat, CD-ket, valamint édességeket.
A válság előtti utolsó évben még a megkérdezett cégek fele jelezte valamilyen ajándék beszerzését, tavaly és az idén már csak egyötödük. A cégek nagy része egyáltalán nem költ ilyen célra, s még a nagy nemzetközi vállalatok is mind gyakrabban jótékonysági célra fordítják az ajándékozásra szánt, a korábbinál sokkal kisebb összeget.
A rendelt termékeket tekintve visszaesett a hagyományos iroda- és írószerek aránya az egy évtizeddel ezelőtti 41 százalékról 27 százalékra. Az elmúlt években 40 százalék körül vezetnek a borok és egyéb italok: igaz, tíz éve még sokkal több viszkit, konyakot vásároltak, az utóbbi években helyettük inkább a legalább olyan drága minőségi pálinkát veszik a cégek. Gyorsan nőtt az édességek, csokoládé, bonbon, marcipánkülönlegességek válság előtti 3-4 százalékos aránya, mely ma már 15 százalékot tesz ki.
További részleteket itt lehet olvasni.