2013. október. 03. 11:27 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. október. 03. 14:46 Vállalkozás

Itt van néhány lehetőség a kft.-k kötelező tőkeemelésének kitolására

Már most látható néhány lehetőség arra nézve, hogy hogyan lehet időt nyerni a kft.-k jövőre esedékes kötelező tőkeemelésével kapcsolatban.

Már most látható néhány lehetőség arra nézve, hogy hogyan lehet időt nyerni a kft.-k jövőre esedékes kötelező tőkeemelésével kapcsolatban. A 2014 márciusában hatályba lépő új polgári törvénykönyv (Ptk.) értelmében a kft.-k minimális jegyzett tőkéjének összege a korábbi 500 ezer forintról 3 millió forintra emelkedik.

Fontos kérdés ugyanakkor, hogy mi lesz azokkal a cégekkel, amelyek még a jelenlegi szabályozást követve alacsonyabb jegyzett tőkével alakultak. A 2013 szeptemberében az Országgyűléshez benyújtott javaslat értelmében az ilyen cégek 2014. március 15-ét követően társasági szerződésük első módosításával egy időben lennének kötelesek végrehajtani az emelést, de legkésőbb 2016. március 15-ig. Ebből adódhat némi lehetőség az időnyerésre – hívja fel a figyelmet blogbejegyzésében Szűcs Bálint, az RSM DTM adószakértő partnere.

Vagyis ha például előre tudható, hogy szükség lesz a székhely áthelyezésére, vagy a társaság nevének módosítására, akkor arra érdemes már a jövő év márciusa előtt sort keríteni, ha a tagok nem tudnak, vagy nem akarnak egyúttal tőkét is emelni. Nem árt azonban azzal is tisztában lenni, hogy az üzletrész átruházása, vagy új ügyvezető, új felügyelőbizottsági tag és, vagy új könyvvizsgáló kijelölése a társasági szerződés módosítását nem feltétlenül igényli. Ezeket az adatokat elegendő akkor átvezetni a társasági szerződésben, mikor egyéb változás miatt van szükség a módosításra.

Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.