A Toyota bZ4X most végre olyan lett, amilyennek talán eredetileg is lennie kellett volna.
A Toyota 2021 végén leplezte le első igazi elektromos autóját, a bZ (beyond Zero) sorozat első modelljeként debütált bZ4X-et, mely általunk is alaposan letesztelt zöld rendszámos szabadidő-autóból most megérkezett a faceliftes új verzió.

A modernizált külsejű, optimalizált aerodinamikájú újdonság frissített műszerfalat vonultat fel, melynek alapáras tétele a 14 colos infotainment kijelző.
A korábbinál alacsonyabb zaj- és rezgésszintű bZ4X hajtásláncát jelentősen átdolgozták. A 167 lóerős elsőkerék-hajtású alapmodellben egy 57,7 kWh kapacitású akkumulátor található, a 224 lovas elsőkerék-hajtású, a 343 lóerős összkerekes verzióban pedig 73,1 kWh-s telep rejtőzik.


A hatótáv adott esetben elérheti az 573 kilométert, AC-fronton 22 kW, DC-n pedig 150 kW jelenti a legnagyobb töltési teljesítményt. Apró, de egyesek számára fontos változás, hogy a 4WD csúcsmodell vontatási kapacitása a duplájára, 1,5 tonnára nőtt.
Az egyelőre ismeretlen árú felfrissített bZ4X európai forgalmazása ősszel kezdődik meg. A kifutó típus 204 lóerős és 71,4 kWh kapacitású alapmodellje jelenleg 17,8 millió forinton nyit Magyarországon, a 218 lovas és hasonló aksis összkerekes verzió pedig alaphangon 20,6 millió forintba kerül.

