A Mattel a tavalyinál gyengébb második negyedéves számokat tett közzé szerdán, a cég üzemi és nettó eredménye is csökkent éves alapon. A Barbie márka árbevétele zsinórban a negyedik negyedévben csökkent.
A tavalyinál összességében gyengébb második negyedéves számokat tett közzé az amerikai játékgyártó, a Mattel - írja a Portfolio.hu. A társaság nettó eredménye 24 százalékkal, míg az egy részvényre jutó nyeresége 25 százalékkal csökkent éves alapon. Az eredmények ráadásul elmaradtak az elemzői várakozásoktól is.
A Mattel vezetője, Bryan G. Stockton elmondta, hogy "a cég első féléves teljesítménye összességében összhangban van a hosszútávú pénzügyi célokkal." Ezt követően elmondta, hogy a második negyedévben elért kisebb nyereség elsősorban az eszközök értékvesztésével és a jövőbeni növekedés érdekében eszközölt beruházásoknak volt az eredménye. Stockton optimista várakozásokat fogalmazott meg az év második félévére vonatkozóan.
A Barbie árbevétele sorozatban a negyedik negyedévben csökkent, a második negyedévben 12 százalékos volt a zuhanás éves szinten. A Hot Wheel árbevétele 1 százalékkal, míg a Fisher-Price árbevétele 3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Az American Girl volt az egyetlen márka, ami növekedést ért el a második negyedévben, ha az árbevételt nézzük.