Továbbra is a technológiai cégek a világ legmenőbbjei, a söripar és a pénzügyi szektort megelőzve. Az utóbbi két ágazat világsztárjai feljövőben vannak, de ahhoz nem erősödtek eleget, hogy megelőzzék az Apple-t
Továbbra is az Apple a világ legértékesebb márkája, ám fénye kissé megkopott tavaly óta, amit 183-185 milliárd dollár körüli értékének stagnálása jelez − idézi a Napi Gazdaság Online a BrandZ idei százas listáját. A top százba került brandek értéke 2012-höz képest hét százalékkal, 2,6 ezer milliárd dollárra nőtt ez évre. Az olaj- és gázipar vállalatai ugyan négyszázalékos visszaesést szenvedtek el, ám ez főként egy cég, a brazil Petrobras pénzügyi gondjaival magyarázható.
A sörmárkák 36 százalékkal növelték értéküket, ami meglepő lehet annak tükrében, hogy az USA-ban mérséklődik a sörfogyasztás, ám a régi piacok gyengélkedését az újak, a feltörekvő országok erősödő eladásai kompenzálják. A pénzügyi szolgáltatók összességében 23 százalékos javulása főként pénzügyi teljesítményük, nem pedig elfogadottságuk, imázsuk erősödésének köszönhető.
Hiába állnak a lista élén technológiai cégek, az ágazat összértéke egy százalékkal zsugorodott, miközben a távközlési brandek ugyanilyen bővülést értek el. Érdekes, hogy a Samsung 51 százalékkal javította ugyan helyzetét, és feljött a százas lista 30. helyére, ám az Apple még mindig ötször annyit ér, mint a dél-koreai. Kínai cégek is szépen sorakoznak a rangsorban, de többségük még mindig helyi márka. Kivétel ez alól a Lenovo: a harminc éve egy pekingi egyetemen alapított cég 2005-ben vált igazán világmárkává, amikor megvásárolta az IBM pc-gyártó üzletágát.
További részleteket itt lehet olvasni.