A legfurcsább ötletekben is lehet üzleti lehetőség. Ezt támaszthatja alá, ha elképzeljük hogyan hangozhatott annak idején a dot-com ipar néhány nagyágyújának elevator pitch-e egy hozzáértő befektető fordításában.
A befektetők ösztönzése céljából a Startupdate bloggere elképzelte, hogyan nézhetett ki a technológiai szektor vezető vállalatainak rövid bemutatkozása – elvator pitch-e – mikor még gyerekcipőben jártak. Ezzel mutat rá, hogy a mára elfogadott és sokak által használt szolgáltatások, korábban – enyhén szólva - nem tűntek bomba üzletnek, mégis volt olyan mecénás, aki vállalta a kockázatot, és pénzelte a hajmeresztő ötleteket, amik később meghálálták merészségét. Íme, a pármondatos elevator pitchek:
Facebook: „Kell a világnak még egy MySpace jó pár év késéssel. Kizárólag néhány ezer antiszociális, túlterhelt, és mélyen elitista egyetemistának tesszük elérhetővé – akiknek még pénzük sincs. Az oldal arra jó, hogy a felhasználók elpocsékolják az idejüket rajta.”
PayPal: „Az emberek a nulla biztonságot nyújtó yahoo-s és gmail-es címeiket fogják használni, hogy pénzt utaljanak egymásnak egy nem-bank-on keresztül, ami mögött néhány huszonéves zöldfülű áll nulla tőkével.”
Google: „A világ ötvenedik keresőjét csináljuk abban az időben, amikor a 49 másik folyamatosan veszteséges. Pompás lesz, mert a hirdetéseket kigyomláljuk belőle.”
Twitter: „Csinálunk egy oldalt, ahová mindenki beírhatja, hogy mit csinál éppen. Az újdonság az, hogy maximum 140 karakterben. Olyan lesz, mint az sms vagy az RSS, csak kevesebbet fog tudni. Pillanatok alatt rászokik majd Britney Spears, Oprah Winfrey és a mindenkori amerikai elnök. Az árbevétel kérdésével majd 10 év múlva kezdünk foglalkozni. Évi 75 millió dolláros veszteségünk ellenére 6 befektetési kört zárunk sikeresen.”
Amazon: „Könyvet fogunk árulni online, abban az időben, amikor az emberek félnek megadni a hitelkártya adataikat a neten. A szállítási költségek miatt drágább lesz, mint a könyvesboltokban. De a kényelem miatt megéri – bár egy hetet kell majd várni a megrendelt termékre.”
YouTube: „Összedobunk egy site-ot, ahová mindenki feltöltheti a home videóit ingyen. Mások meg nézhetik. Szintén ingyen. Http-n keresztül csináljuk, mert az sokkal lassabb, mint az FTP. Elképesztő módon veszteséges lesz, de majd a Google megveszi.”