OneWorld tag lesz a Quatar Airways
Belép a világ egyik vezető légiszövetségébe az első öböl-beli légitársaság, a Budapestre is repülő Qatar Airways a Oneworld-hoz csatlakozik.
A Qatar az egyik legdinamikusabban fejlődő légitársaság, s szolgáltatásai is remekek: a fedélzeten egész egyszerűen fantasztikusak, még turista osztályon is. Igaz, a dohai reptér megszenvedi a légitársaság gyors bővülését, szinte nincsen hét, hogy ne jelentetnének be újabb célállomást, miközben a fantasztikus új terminál csak nem akar elkészülni, a régit pedig nem ekkora forgalomra tervezték, a nagy kimenő-bemenő hullámok idején a tranzit nagyon zsúfolt.
A Qatar csatlakozását a OneWorld szokásos, éves New York-i közgyűlését követően jelentették be. A légitársaságnak azzal együtt is át kell esni a 12-18 hónapos implementációs folyamaton, mielőtt teljes jogú taggá válnak, hogy az elmúlt két évben elnyerte a Világ legjobb légitársasága címet – írja az Egek Ura repülős blog. Ez alatt is azonban minden bizonnyal sorra fogják kötni a szövetség tagjaival a code-share szerződéseket , így amerikai célállomásokra az American Airlines-szel és a British Airways-szel, s alighanem még több amerikai járatot indítanak majd. A Finnair bizonyos, hogy Ázsia felé code-share-ezik majd velük. Addig azért megnyílik az új dohai reptér is, várhatóan 2013 folyamán. Az öböl környékéről egyébként már van szövetségi tag, a Royal Jordanian szintén a OneWorld tagja.
Az ötcsillagos légitársaság jelenleg 120 célállomásra üzemeltet járatokat, hetven országban. A Qatar a legnagyobb OneWorld bázisokra is repül, tehát remekül ki lehet majd használni a közös kapacitásokat: Amman, Berlin Tegel, Buenos Aires Ezeiza, Hong Kong, London Heathrow, Madrid, Melbourne, Moscow Domodedovo, New York JFK, Osaka Kansai, Sydney, Tokyo Narita, és Kuala Lumpur, amely a már OneWorld tag Malaysia Airlines otthona. Legújabb célállomásuk a magyaroknak is érdekes lehet, akik szeretik délkelet-ázsiát, azoknak érdemes lehet a mianmar-i Yangon.
Az szinte biztos, hogy az ausztrál járatüzemeltetésben a Qatar lesz a British partnere. Már egyébként is ott vannak Perth-ben és Melbourne-ben, eddig nem szerezték meg a jogokat Sydney-re, ami minden bizonnyal meglesz nekik, mire teljes jogú tagok lesznek. Így náluk is létrejöhet a Qantas-Emirates modell: A British csak Doháig repül, onnan a Qatar Airways viszi tovább az utast.