Idén nagyot szakított a Dreher
Idén várhatóan 40 milliárd forint lesz a Dreher Sörgyárak Zrt. árbevétele, meghaladva a tavalyi 37 milliárd forintos eredményt. Az évi közel 2 millió hektoliter sört előállító sörgyár forgalma sok éves, a söripari trendeknek megfelelő csökkenés után tavaly fordult újra növekedésbe, mely az idén is folytatódott.
Húsz évvel ezelőtt még 10 millió hektoliter sör fogyott évente hazánkban, mely fokozatosan 7 millió hektoliterre csökkent, ráadásul az utóbbi években folyamatosan esett a kereslet. A negatív tendencia tavaly tört meg és az idei év adatai alapján elmondhatjuk, hogy egy trendfordulón vagyunk túl, hiszen az idén is tovább növekedett a piac. A söripari trendnek megfelelően a Dreher Sörgyárak Zrt., hazánk legnagyobb sörgyártó és -forgalmazó vállalata is növelte eladását a tavalyi évhez képest. A növekedés magyarázata egyrészt a válságnak köszönhetően a gazdaságos árú termékek piacának bővülése, másrészt pedig a cég sikeres stratégiája a vendéglátásban – derült ki a Dreher sajtótájékoztatóján.
Glattfelder Tamás, a sörgyár pénzügyi és adminisztrációs igazgatója kiemelte: a Dreher Sörgyárak keresztéves pénzügyi évben (április 1-től március 31-ig) számol, így lezárt eredménnyel nem tud szolgálni, de az eddigi eladások szerint idén várhatóan 40 milliárd forint lesz az árbevétel a tavalyi 37 milliárd forint után. Az igazgató kiemelte: a Dreher Sörgyárak tavalyi eredményéből 12 milliárd forint jövedéki adót, közel 6 milliárd forint áfát és további közel 2 milliárd forint bérjellegű és egyéb adót fizetett be, azaz 20 milliárd forintot tett hozzá a magyar költségvetéshez. A sörgyárak mindeközben mintegy 9300 ember megélhetéséhez járul hozzá, míg a vendéglátóiparban 4600, a kiskereskedelemben pedig 610 munkahely köthető a vállalat tevékenységéhez.
A sörgyárnál elért 7 százalékos volumennövekedés körülbelül felerészt köszönhető a piaci trendeknek, másik felében viszont a Dreher Sörgyárak sikeres vendéglátó szektorban zajló programjainak. A csapolt sörfogyasztás 8 százalékkal növekedett idén április és augusztus között a tavalyi év hasonló időszakához képest, mely szegmensben az Arany Ászok egyértelműen a legnagyobb márkává vált.
Az idei és az ezt megelőző szezonban is láthatóvá vált, hogy a söreladás a gazdaságos árú termékek irányába tolódik el, így a volumennövekedés nem egyenesen arányosan hat a pénzügyi eredményre. A kedvező árú sörök aránya jelenleg a piacon 30-40 százalék, míg a prémium termékeké 15 százalékot tesz ki. A fennmaradó hányad a közepes árfekvésű termékek részaránya.
Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak vállaltfejlesztési igazgatója szerint az éves szinten közel 7 százalékot jelentő piaci szegmens azt mutatja, hogy a fogyasztók kíváncsiak és igénylik a különlegességeket, ezért döntött a cég amellett az idén, hogy belép ebbe a szegmensbe.