Soha nem zárul be az M0-körgyűrű
Fejleszt(get)ik a Budapest körüli autópályát, de nagyon úgy fest, teljesen körbe soha nem fog érni. A déli szakasz napokban átadott bővítése után csaknem azonnal megkezdődik az M5 felé a további bővítés és szélesítés, a körgyűrű nyugati szektorának kiépítésének kezdete azonban továbbra is olyan távoli, hogy inkább csak elméleti lehetőségként érdemes számolni vele.
Az M6 autópálya és az 51-es út, illetve az 51-es út és az M5-ös autópálya közötti szakaszokon folytatódik a körgyűrű déli szektorának bővítése, az uniós támogatásból és társfinanszírozásból elvégzendő beruházások a tervek szerint jövő nyárra készülhetnek el. Az M6-os és az 51-es közötti – csaknem nettó 14 milliárd forintba kerülő – szakaszt a most átadotthoz hasonlóan 2x3 plusz leállósáv szélességűre bővítik, vagyis a jelenlegi 2x2 sávhoz további négyet építenek – írja a Napi Gazdaság Online. Ez az áfa nélkül 34,9 milliárd forintba kerülő projekt magában foglal két Duna-hidat is, a hárosi, illetve a soroksári ág fölött. A munkákat a Közgép Zrt., a Strabag-MML Kft., a Magyar Aszfalt Kft. és Colas Hungária Kft. konzorciuma végzi majd.
Az 51-es és az M5-ös között az Euroaszfalt Kft., a Mahíd 2000 Zrt. a W-MIX Kft. és Lavinamix Kft. konzorciuma új nyomvonalon épít 2x3 sávos autópályát, 6,3 kilométer hosszan, nettó 9,7 milliárd forint értékben. Ez utóbbival a közlekedők 10-12 kilométeres kerülőt spórolhatnak majd meg.
Az M0 nyugati szektorának várható megépítése viszont egyelőre a távoli jövőbe vész, az "A gyorsforgalmi- és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programjáról és nagytávú tervéről" címet viselő kormányhatározatból kiderül, hogy a körgyűrű bezárását jelentő, az M10−M1 gyorsforgalmi utak közötti, 2x2 sávosra tervezett, 18,2 kilométer hosszúságú szakaszt csak 2017−2020 között tervezik felépíteni.