Kiderült, kik indulhatnak a 35 éves autópálya-koncesszióért
Egy cég és két konzorcium vehet részt a tárgyalásokon.
Egy cég és két konzorcium vehet részt a tárgyalásokon.
Uniós pénzből újul meg a Sió csatorna, a Strabag–Colas-páros nyerte a közbeszerzést.
Az uniós közbeszerzési értesítőből derült ki, hogy a Colas és a HE-DO Kft. lett a befutó.
179 milliárdért hosszabbítják meg Szlovákia irányába az M30-as autópályát, Mészáros Lőrinc üzlettársa is lecsípett egy darabot a munkából.
Nagyot tévedett, aki eddig azt hitte, hogy Magyarországon drágán épülnek a sztrádák, mert egy most induló, nem egészen 29 km-es autópálya-szakasz építése mintegy 110 milliárd forintba kerül majd. A 2016-ig megépülő, Abony és Fegyvernek közötti szakaszt három építő jegyzi – köztük ott a Közgép, de a korábban épp a Fidesz által sokat szapult három nagy sztrádaépítő cég is. A miniszter szerint az ugyan felfelé húzhatta az árakat, hogy a projekthez az utolsó pillanatban hívják le az uniós támogatást, de Némethné szerint az M4-es projektjén nincs mit vizsgálni.
A volt APEH-elnök Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgépnél is nagyobb közpénzes megrendeléseket nyert el az idén eddig a Colas-csoport.
A Közgép és a Colas is nyert az M4-es autópálya építésén, a kormány kedvenc építőipari vállalata az Abony–Fegyvernek szakaszon dolgozhat.
Fejleszt(get)ik a Budapest körüli autópályát, de nagyon úgy fest, teljesen körbe soha nem fog érni. A déli szakasz napokban átadott bővítése után csaknem azonnal megkezdődik az M5 felé a további bővítés és szélesítés, a körgyűrű nyugati szektorának kiépítésének kezdete azonban továbbra is olyan távoli, hogy inkább csak elméleti lehetőségként érdemes számolni vele.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. felfüggesztette az M3 autópálya utolsó, 49. számú főút és Vásárosnamény közötti szakaszának kivitelezésére szóló szerződés aláírását, miután az egyik ajánlattevő, a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. megtámadta a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt a neki előírt hiánypótlást − közölte a NIF.