Nem lesz zökkenőmentes, de újabb Duna-híd épül a Balkánon
A dunai fejlődés újabb vízválasztójához érkezett Románia és Bulgária, idén újabb hídépítési beruházásokat indítottak el, és Magyarország sem áll le.
A dunai fejlődés újabb vízválasztójához érkezett Románia és Bulgária, idén újabb hídépítési beruházásokat indítottak el, és Magyarország sem áll le.
Korábban ez nem volt stratégiai kérdés, de azzá vált, amikor az USA stratégiai ellenféllé nyilvánította Kínát 2021-ben, és Putyin megtámadta Ukrajnát 2022 februárjában.
A kánikula mellett a napenergia-beruházások miatt a régió energiaellátásában történt változások terhelhették meg az átviteli rendszereket, mert az infrastruktúra nincs felkészülve az új energiahordozókra.
Az uniós tagországok korlátozhatnák az gázinfrastruktúrájukhoz való hozzáférést az orosz és fehérorosz vállalatok számára, alapvető biztonsági érdekeik védelmére hivatkozva.
Támadás érte a kikötői infrastruktúrát az ukrajnai Izmajilban, amely fontos gabonaexportáló csomópont.
2022-ben egyetlen év alatt több mint tízezer fővel nőtt Budapest agglomerációjának lakossága, egyre több Pest megyei település érzi úgy, és mondja ki, hogy több ember már nem fér ott el. Bár a folyamat nem új, az elmúlt évek kormányzati intézkedései egyszerre növelték a kiköltözési kedvet és vettek ki az önkormányzatok kezéből olyan eszközöket, amelyekkel vissza tudnák fogni a tendenciát, vagy ki tudnák szolgálni az igényeket. Miből érzékelhető, hogy egy településen már tényleg túl sokan élnek, és milyen kihívásokat jelent ez a városvezetésnek? Mik a legégetőbb problémák, és hogyan lehetetlenül el ezek megoldása? Főváros környéki települések polgármestereivel beszélgettünk.
Új-Skóciában három havi csapadék esett mindössze 24 óra alatt, árvizek alakultak ki, amik hatalmas károkat hagytak maguk után.
India arányaiban is nagyobb munkaképes korú népességgel rendelkezik, mint bármely más nagy gazdaság. Hiába nő azonban a dolgozni képes emberek aránya, katasztrófához vezethet, ha nem sikerül munkát adni nekik. A kilátások vegyesek.
Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi bizottsága jóváhagyta az EU új közlekedésfejlesztési és szállítmányozási irányelveit. A szokásos környezetvédelem és versenyképesség mellett most viszont más is van a csomagban: az Oroszország és az EU közötti minden infrastrukturális projekt leáll, helyette Ukrajna irányába építenének új kereskedelmi útvonalakat, és javítják a katonai mozgósítás lehetőségeit is az EU-ban.
A nagyvárosok lakossága évről évre csökken, míg az agglomerációs településeké nő. Utóbbiak infrastruktúrája már alig bírja a terhelést, a fejlesztésekhez idő és pénz kell. Az építési szabályok annyira lazák, hogy szinte bármi épülhet bárhol.
A nagyvárosok lakossága egyre csökken, míg az agglomerációs településeké nő. Utóbbiak infrastruktúrája viszont már alig bírja a terhelést, a fejlesztésekhez idő és pénz kell. Az építési szabályok annyira lazák, hogy szinte bármi épülhet bárhol.
Amikor az ukrán tankok felszabadítanak egy megszállt területet, az ukrán vasúttársaság, az Ukrzaliznicija vonatai sincsenek sokkal lemaradva. Az ukrán vasutasok milliókat menekítettek ki az országból, rajtük keresztül mennek át az Ukrajnának szánt nyugati fegyverszállítmányok és humanitárius segély, az állomások segélyközpontként működnek, sokan itt jutnak orvosi ellátáshoz, áramhoz, wifihez. Az Ukrzaliznicijával utazott már Olaf Scholz német kancellár és Emmanuel Macron francia elnök és Angelina Jolie is. Az ukrán vasút elmaradottsága ellenére, vagy éppen amiatt, remekül működött eddig a háborúban, az embertelen körülmények ellenére még csak késni sem nagyon szokott.