Nem volt licitáló az Est Media Sziget Kft.-ben birtokolt üzletrészre, így 675 millió forintért az alapítóké lett a társaság. Az Est Média fő csapása a programajánló magazin lesz.
Új látogatórekordot hozott a hétfő hajnalban véget ért zamárdi Balaton Sound: 108 ezren szórakoztak az öt nap alatt, 7500-zal többen, mint a tavalyi elektronikus zenei fesztiválon. A legtöbben – 28 ezren – szombaton töltötték idejüket a zamárdi szabadstrandon, ezen az estén Paul Kalkbrenner koncertje idején a küzdőtér szinte teljesen megtelt. „A Balaton Sound ma már világszínvonalú fesztiválnak számít. A világsztárok közül többen már most jelezték, hogy szívesen visszatérnének Zamárdiba, így a 2013-as fesztivál szervezése máris elindult” – mondták a főszervezők.
Ma közzéteszi az Est Media az EMG Médiacsoport Kft. Sziget Kft-ben meglévő üzletrészére kiírt kétfordulós Hétfőn lezárultpályázat eredményét. A bejelentésig az Est Média Vagyonkezelő Nyrt. részvényeinek kereskedését felfüggesztették a BÉT-en. A Világgazdaság úgy tudja, hogy nem volt licitáló, de új megállapodás született a hitelező Wallis és az UniCredit Bank, valamint az Est Media és a Sziget Kft. eddigi négy kisebbségi tulajdonosa között.
„Nem kezesként, hanem sima adás-vétellel megvásároljuk az üzletrészt mintegy 675 millió forintért” – mondta Gerendai Károly. A Sziget ügyvezető igazgatója hozzátette: még javában tartanak a hiteltárgyalásaik, de a fizetési határidő csak augusztus 6-án jár le. A megállapodás részeként a vételárból az Est Media kiegyenlítheti tartozásait a hitelezők felé, ráadásul 2 évig visszavásárlási opciót is szerez.
A Sziget Kft. tulajdonosai így a Szigerta Invest Kft.-n keresztül Gerendai Károly és Takács Gábor, a Volt Invest Kft.-n keresztül pedig Lobenwein Norbert és Fülöp Zoltán lesz. A fesztiválszervező cégnek akkor lehetett volna új gazdája, ha a pályázaton akad olyan licitáló, aki az első fordulóban legalább kétmilliárd vagy a második fordulóban legalább 800 millió forintot ajánl, és a többi tulajdonos úgy dönt, hogy nem fizet ennyit a 46 százalékos üzletrészért. Az mindenképpen figyelemre méltó, hogy a piac nem mozdult rá a licitálásra, bár az igazsághoz tartozik, hogy az Est Media az elmúlt hónapokban számos potenciális befektetőt megkeresett, hogy tőkét vonjon be, mégsem járt sikerrel.
Pankotai Csaba vezérigazgató korábban a lapnak elmondta, hogy a cég természetesen jóval kisebb lesz, hiszen az árbevétel nagy része eddig a Szigetből jött, de működő- és piacképes marad, a megmaradó programmagazin üzletágra koncentrálnak majd. Az Est Media akkor ért fel a csúcsra, amikor 2009 a csoporthoz tartozó projektcég nyerte meg a Sláger Rádió frekvenciáját. A médiabirodalom árbevétele tavaly 23 százalékkal csökkent, 6,47 milliárd forintot ért el. Az üzleti tevékenység eredménye mínusz 463 millió forint volt az előző évi mínusz 68 millió forint után.
Az Est Media – akkor még Econet néven – 2007-ben kötött megállapodást a Sziget felvásárlásáról. Az akkori szerződés szerint több lépcsőben, öt év alatt kellett volna lezajlania az összesen 4,95 milliárd forintos ügyletnek. Amikor azonban tavaly nyáron a vevő nem tudta teljesíteni egy előírt fizetési kötelezettségét, 46 százalékosra esett az addig megvásárolt 51 százalékos tulajdonrésze, melyért addig közel hárommilliárd forintot fizetett ki. (Vagyis a cég hatalmasat bukott a befektetésen.) Ezután zuhanni kezdett a médiacég részvényének árfolyama a tőzsdén, az egy évvel ezelőtti 400-ról mára 27 forintra csökkent. A vállalat időközben túladott több médiaérdekeltségén, külföldi tőkét vont be, részvénykibocsátással próbálkozott, és a hitelezőivel többször megállapodott a kölcsön visszafizetésének átütemezéséről, de ez sem segített.