2012. július. 04. 15:46 MTI Utolsó frissítés: 2012. július. 04. 15:38 Vállalkozás

Viszik a ventillátort és az ásványvizet a hőségben

Többszörösére nőtt a hideg italok forgalma a hőség miatt a CBA és az Auchan áruházaiban, utóbbiban ventillátorokból négyszer annyit adtak el, mint tavaly ilyenkor.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy üzleteikben minden italféleség forgalma jelentősen nőtt. Ásványvízből fogy a legtöbb: egy szokásos nyári átlaghőmérsékletű naphoz képest négyszeres, négy és félszeres mennyiséget értékesítenek üzleteikben a mostani hőségben - jelezte, hozzátéve, hogy az eladott vizek 70 százaléka szénsavas. A drágább ásványvizeknél kezd kiegyenlítődni a szénsavas és a szénsavmentes termékek aránya, míg az olcsóbb, sajátmárkás vizek közül inkább a szénsavas fogy, 80-85 százalékos arányban - fejtette ki Fodor Attila.

Szólt arról is, hogy a sör forgalma a labdarúgó Európa-bajnokság után sem torpant meg; a hőség miatt továbbra is a szokásosnál 40-50 százalékkal több fogy belőle. A jégkrémek forgalmáról a kommunikációs igazgató elmondta, hogy ott szintén jelentős, 35-40 százalékos forgalmi többletet regisztráltak, bár tavalyhoz képest visszafogottabb a kereslet. Fodor Attila hozzáfűzte, hogy a jégkrémek inkább "kényelmi termékek", és főként az olcsóbb pálcás és a családi kiszerelésű fajták fogynak.

Az UHT-tejek is jobban fogynak a hőségben, mint a friss tej; a hűtést nem igénylő termékekből 5-6 százalékkal értékesítenek többet. Hangsúlyozta, hogy a hőség miatt kiemelt figyelmet fordítanak a hűtőpultok és a hűtve beérkezett élelmiszerek hőmérsékletének ellenőrzésére.

Gillemont Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs vezetője arról számolt be, hogy az utóbbi két hétben megugrott a kereslet a klímák, ventillátorok iránt, utóbbiból négyszer többet adtak el mint tavaly ilyenkor. Hozzáfűzte: klímából ezekben a napokban egy-egy nap alatt adnak el annyit, mint tavaly egy hétvégén összesen, amikor pedig jobban ráérnek az emberek vásárolni. A klímák közül a mobilklíma a legnépszerűbb - tette hozzá Gillemont Katalin.

Ásványvízből 50-70 százalékkal nőttek az eladások mennyiség szerint, június utolsó hetében a 12 magyarországi Auchan áruházban 1-1,5 millió palackkal adtak el. Értékben kisebb az emelkedés, mivel a vásárlók inkább az olcsóbb termékeket keresik. A kommunikációs vezető elmondta azt is, hogy ízesített sörből a tavalyihoz képest 50 százalékkal többet adnak el, és nőtt a pálcás jégkrémek eladása is.